رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت:

مشکلات کتابخانه‌های تفت رفع می‌شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت از بررسی و رفع مشکلات کتابخانه‌های این شهرستان به شکل دوره‌ای خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۹۵۷۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: هادی قاسمی، ظهر امروز در گردهمایی مسئولان کتابخانه‌های شهرستان تفت با بیان اینکه کتابخانه‌های این شهرستان مشکلاتی دارند که باید رفع شود، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم این مشکلات در قالب نشست‌های دوره‌ای بررسی و برای رفع این مشکلات راهکار ارائه شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با مسئولان کتابخانه‌ها عنوان کرد: این نشست بهترین فرصت برای طرح و بررسی همچنین رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است.

این مسئول از روسای کتابخانه‌های شهرستان تفت خواست تا در هزینه‌کرد اعتبارات خود، تعمیرات و تجهیزات را در اولویت قرار دهند و با توجه به اینکه جذب مردم به کتابخانه‌ها نیازمند ایجاد فضایی جذاب است، باید برای زیباسازی کتابخانه‌های قدیمی‌تر با توجه به اعتبارات محدود موجود، چاره‌اندیشی شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح «کتاب‌خوان» بیان کرد: در این نشست‌ها در واقع کتاب‌های خوانده شده توسط کتابداران و اهالی کتاب به اشتراک گذاشته می‌شود که این امر در واقع گامی در مسیر ترویج فرهنگ کتابخوانی خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند پویایی کتابداران در کتابخانه‌ها را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: پویایی و فعالیت کتابدار، پیشرفت و رشد کتابخانه و جذب بیشتر آن را به دنبال دارد و این دقیقا همان هدفی است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی دنبال می‌شود.

قاسمی همچنین اجرای این طرح را در ارائه مشاوره کتاب به مراجعان به کتابخانه‌ها بسیار اثرگذار دانست و تاکید کرد: وقتی ترویج فرهنگ کتابخوانی از کتابداران آغاز شود، آگاهی در مورد کتاب و معرفی آن به دیگران نیز افزایش بیشتری پیدا می‌کند.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح، نقش کتابداران با عنوان مشاوران کتاب در کتابخانه‌ها پررنگ‌تر شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار