عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با بسیج تاکید کرد:

ربا معضل نابهنجار و منکری بی بدیل در جامعه اسلامی

رواج منکر بزرگ ربا خواری در جامعه از عدم برنامه ریزی اقتصادی ریشه گرفته است که برآمار دریافت کنندگان به علت عدم پرداخت تسهیلات به موقع بانک ها به مردم ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۵۵۹۴۸۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۸

سکینه عمرانی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بانک وظیفه ارائه تسهیلات و  وام دادن به مردم را دارد، این مهم نیست که وام را  در چه مسیری خرج کرده اند؛  ساختمان سازی ، صنعت، تولید باشد، بانک روند صرفا بانکداری خود را انجام دهد  و وام را بتواند پس بگیرد.

 وی گفت: اینکه صرفا بانک ها به عنوان بنگاه اقتصادی کار کنند صحیح نیست، نشان دهنده این است که عملا بانک ها از بحث خود که بانکداری است جدا شده اند؛ معضلات اقتصادی فراوانی دامن مردم را گرفتار ساخته بلاخص در شهرهای کوچک ، برای زندگی روزمره  عادی خود دچار نوسانات اقتصادی هستند و یک مشکل همچون بیماری آنها را به سوی بانک ها می کشاند که با عدم سرمایه کافی مواجه می شوند یا بهره های بالای بانکی که نمی توانند بازپرداخت داشته باشند، لذا آنها را به سمت اشخاص ربا دهنده سوق می دهند .

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی افزود: رواج منکر بزرگ ربا خواری در جامعه  از عدم برنامه ریزی اقتصادی ریشه گرفته است که برآمار دریافت کنندگان به علت عدم پرداخت تسهیلات به موقع بانک ها  به مردم ایجاد شده است.

عمرانی تصریح کرد: عدم برنامه ریزی عامل اصلی انحرافات مالی است و من خودم شخصا به اطلاع وزیر اقتصاد در مجمع نمایندگان و آقای جهانگیری رساندم که بانک ها به سمت بانکداری برگردند؛ افزایش بی رویه بانک های خصوصی هر روز مشکلات اقتصادی را افزون می کند و بنگاه داری اقتصادی بانک ها روالی غیر صحیح و نادرست است؛ همت جهادی دولت طلبیده می شود تا به  رسالت خود آنچنان که  منطقی و معقول و به نفع مردم است برسند.

ارسال نظرات