خبرهای داغ:
استفاده از رسانه های نوپدید مثل شبکه های اجتماعی، وایبر و لاین برای جوانان حکم دامگاه را دارد زیرا هر شخص با هر فرهنگ و طرز فکری مجوز ورود پیدا می‌کند و هیچ‌ نظارتی برعملکرد آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۸۵۵۹۳۷۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

موسوی زاهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی در خصوص آسیب شبکه های اجتماهی و ماهواره و تاثیر آن بر خانواده گفت: عوامل و پدیده های مختلفی بر تضعیف و نابودی بنیان خانواده نقش دارند که یکی از این عوامل ماهواره ها و شبکه های اجتماعی است.

مسئول عقیدتی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: استفاده از رسانه های نوپدید مثل شبکه های اجتماعی، وایبر و لاین برای جوانان حکم دامگاه را دارد، هر شخص با هر فرهنگ و طرز فکری مجوز ورود پیدا می‌کند و هیچ‌ نظارتی برعملکرد آنها وجود ندارد؛ بنابراین افراد خیلی راحت دچار آسیب می شوند که بارزترین آن تخریب و نابودی بنیان خانواده و گسترش طلاق است.

سایت های همسریابی گزینه مناسبی برای انتخاب همسر نیستند

موسوی زاهد با بیان اینکه سایت های همسریابی گزینه مناسبی برای انتخاب همسر نیستند افزود: این سایت ها شناخت دقیقی از افراد نمی دهند و در این سایت ها افراد سعی دارند تا خود را با ویژگی های خوب و ایده آل به طرف مقابل معرفی کنند و اطلاعات درستی از خود نمی دهند.

وی ادامه داد: اگر افراد به واسطه این معرفی ها و شناخت های اندک و بعضا نادرست اقدام به ازدواج کنند، زمانی که وارد زندگی شدند؛ اختلافات و ناسازگاری ها بروز می کند چون معمولا این افراد نسبت به یکدیگر دچار سوء ظن و دو دلی می شوند و همین امر سبب ایجاد اختلاف و شکست در زندگی خواهد شد.

مسئول عقیدتی بسیج دانشجویی استان افزود: ﺳﻮء‌ اﺳﺘﻔﺎده ﺟﻨسی و ﻣﺎلی، کلاهبرداری، سرد شدن روابط زوجین و کمرنگ‌ شدن نقش خانواده‌ها در تربیت فرزندان، بلوغ زودرس، افزایش مصرف گرایی از مضرات شبکه های اجتماعی است که نباید به آسانی از کنار آنها عبور کنیم.

آسیب های شبکه های اجتماعی بر محاسن آنها غالب است

موسوی زاهد با اشاره به اینکه در انتخاب شبکه های اجتماعی باید محاسن و معایب آن را سنجید اظهار داشت : در یک بررسی که از شبکه های اجتماعی انجام گرفت نتایج بدست آمده نشان داد که محاسن استفاده از این شبکه ها 10 و معایب آن 35 است بنابراین معایب و آسیب این ابزارها بسیار بیشتر از محاسن آن است و باید در انتخاب و استفاده از آن تجدید نظر شود.

وی تصریح کرد: البته این دیدگاه در خصوص شبکه های ماهواره ای درست نیست چرا که ماهواره ذاتا مخرب و تهدید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها