خبرهای داغ:

عطر رضوی در طوائف عشایری سه قلعه پیچید

چندی پیش دانشجویان جهادگر، با ساخت مسجد، لبخند را بر لبان عشایر مهمان کردند و امروز خدام حرم رضوی به دیدن عشایری رفتند که همیشه گوش به فرمان ولایت، آماده دفاع از این کشور هستند.
کد خبر: ۸۵۵۹۳۱۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، با حضور خدام رضوی در شهرهای سرایان و فردوس و بشرویه، این روزها عطر و شمیم رضوی را در این شهرها پراکنده است.

مردم این شهرها از خادمان حرم امام رئوف به خوبی میزبانی کرده و با اشک شوق به استقبال آنها رفته و با دلتنگی های فراوان برای صحن و سرای حضرت امام رضا(علیه السلام) آنها را بدرقه کردند.

خدام حرم رضوی به دیدن عشایر غیور سه قلعه رفتند. روستای بندنو با هشت خانوار و 40 نفر جمعیت که همه آنها به شغل شریف دامداری مشغول هستند، امروز از راه دور دلهای خود را روانه مشهد مقدس کردند.

گویی چندی پیش بود که دانشجویان جهادگر، با ساخت مسجد، لبخند را بر لبان عشایر مهمان کردند و امروز هم، خدام حرم رضوی کیلومترها راه را از جاده های صعب العبور گذر کردند، تا به دیدن عشایری بروند که همیشه گوش به فرمان ولایت، آماده دفاع از این کشور بوده و هستند.

چاه قیاس، روستای عشایرنشین دوم بود که خدام با استقبال پرشور مردم و ذبح گوسفند و دود سپند و خوش آمد گویی «حلیمه و زهرا رمضانی» به آنجا وارد شدند.

حجت الاسلام رحمان عابد، روحانی روستای چاه قیاس با تقدیر از خدام بارگاه رضوی گفت: این روستا 70 خانوار جمعیت دارد که تمام مردم آنها مشغول دامداری هستند.

وی با بیان اینکه روستای چاه قیاس 90 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد، افزود: متاسفانه جاده این روستا نیازمند آسفالت است و به دلیل وضعیت نامساعد جاده، بسیاری از بچه های چاه قیاس، در این جاده، پدر و مادر خود را از دست داده اند.

عباسعلی ناظران، رئیس اداره عشایر سه قلعه نیز با اشاره به فعالیت شرکت تعاونی در این روستا گفت: این اقدام با هدف کوتاه کردن دست دلالان و خودکفا کردن خانوارهای روستا است.

وی با بیان اینکه چاه قیاس از نعمت خانه بهداشت، خانه عالم، مخابرات محروم است، خاطرنشان کرد: جاده چاه قیاس به سمت چاه پنیری و چاه طالب نیازمند روکش است.

وی از مسئولان حاضر در این جلسه خواست: باید آموزش های لازم برای استفاده مردم روستا از آب برای کشاورزی گذاشته شود.

در این مراسم، موسوی خادم حرم رضوی با قرائت زیارت خاصه امام رضا(علیه السلام)، از استقبال پرشور مردم قدردانی کرد.

همچنین چاه ترخی، دیگر روستای عشایرنشینی که حدود 50 خانوار جمعیت دارد، امروز به خوبی از سفیران رضوی استقبال کردند.

امروز عشایر غیور سه قلعه به یمن حضور سفیران رضوی، با پای دل زائر امام هشتم شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها