خبرهای داغ:
دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي با تأكيد بر اطلاع رساني این مهم به مردم، اظهار داشت: اين قانون پشتوانه مردمي احياي فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر در جامعه است.
کد خبر: ۸۵۵۹۲۴۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، سردار يعقوبعلي نظري دبير ستاد و فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) در نشست شوراي معاونين ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي با تبريك دهه كرامت و فرارسيدن سالروز ولادت امام رضا(ع) اظهار داشت: كار امر به معروف و نهي از منكر سخت است و استقامت، ظرفيت معنوي بالا و سماجت لازم دارد.

وي در ادامه خطاب به معاونين جديد ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي گفت: دعوت به همكاري مسئولان جديد در ستاد به‌خاطر جايگاه حقوقي افراد نبوده، بلكه به‌واسطه احساس تكليف و علاقمندي بوده است.

سردار نظري با بيان اينكه ستاد امر به معروف و نهي از منكر در حال حاضر از پشتوانه‌هاي خوبي برخوردار است، اظهارداشت: هم‌اكنون علاوه بر اينكه پشتوانه شرعي و مردمي در اين حوزه وجود دارد، قانون جديد حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر نيز تكميل كننده اين پشتيباني بوده است.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي با تأكيد بر اينكه بايد توسعه و احياي اين فريضه الهي در جامعه دنبال شود، افزود: كار امر به معروف و نهي از منكر در حوزه‌هاي تخصصي بايد موضوعي دنبال شود و هر قشري براساس شرايط محيطي مسائل مربوطه را پيگيري نمايد.

وي با بيان اينكه موضوع كاهش طلاق از جمله برنامه‌هاي اولويت‌دار بسيج در استان است، يادآورشد: به همت اعضاي شوراي فرهنگ عمومي استان نيز موضوع كاهش آمار طلاق از جمله مصوبات جلسه اخير شورا بوده كه براي دستگاه‌هاي مربوطه ابلاغ شده تا همكاري مطلوبي در اين بخش شاهد باشيم.

سردار نظري در بخش ديگري با تأكيد بر اينكه برنامه‌هاي ابلاغي از سوي مركز بايد در استان بومي‌سازي شود، اظهارداشت: قانون جديد حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر مي‌بايست در جامعه تشريح و تبيين شود تا ابعاد مختلف آن به اطلاع عموم رسيده شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) در ادامه از اجراي طرح طلايه‌داران معروف در استان خبر داد و بيان كرد: اين طرح با همكاري شورا‌هاي امر به معروف و نهي از منكر ادارات، اصناف و مساجد در حال پيگيري و اجرا است.

سيد هادي موسوي زاهد قائم‌مقام دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي در اين نشست از راه‌اندازي دفاتر ستاد در شهرستان‌هاي استان خبر داد و اظهارداشت: ادارات اوقاف و امور خيريه و تبليغات اسلامي در امر واگذاري مكان به دفاتر ستاد همكاري شايسته‌ و در خور تقديري داشته‌اند.

وي در ادامه با گلايه از عدم پيگيري برخي از برنامه‌هاي ستاد در سطح ادارات استان بيان كرد: طرح يادآوران معروف نيز از جمله برنامه‌هايي است كه مي‌بايست در سطح ادارات آموزش و پرورش خراسان جنوبي نهادينه شود.

موسوي‌زاهد از همكاري نيروي انتظامي و مديريت نمايشگاه بين‌المللي بيرجند با ستاد امر به معروف و نهي از منكر تشكر و قدرداني كرد و گفت: دفتر ستاد امر به معروف و نهي از منكر در نمايشگاه بين‌المللي بيرجند با همكاري بسيج اصناف راه‌اندازي شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها