مشكل پرسپوليس را بايد جاي ديگري غير از نيمكت اين تيم جست‌وجو كرد، معضلي كه اگر حل نشود پرسپوليس با مربيان ديگر هم همين شرايط را تجربه خواهد كرد.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۶۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، باشگاه پرسپوليس بحراني‌ترين روزهاي تاريخش را سپري مي‌كند، اميدواري‌ هواداران اين تيم همين هفته‌هاي اول ليگ پانزدهم تبديل به يأس شده و با چسبيدن قرمزها به ته جدول با سه باخت از چهار بازي و كسب تنها يك امتياز، آنها بدترين نتايج‌شان را گرفته‌اند. در اين اوضاع و احوال مديريت باشگاه پرسپوليس باز هم براي شوك دادن به سراغ دم‌دستي‌ترين روش رفته است و از گوشه و كنار خبر مي‌رسد كه قرمزها با چند مربي براي جانشيني برانكو وارد مذاكره شده‌اند تا در صورت ادامه اين وضعيت عذر مربي كرواتشان را بخواهند و او را راهي خانه كنند و با يك مربي جديد ليگ را به اميد اينكه اين بحران را پشت سر بگذارند، ادامه دهند. در حالي مديران باشگاه پرسپوليس براي بركناري برانكو دست به كار شده‌اند كه به نظر مي‌رسد مشكلات قرمزپوشان فراتر از مربي است. هرچند از اشتباهات فني تيم برانكو در چهار هفته گذشته نمي‌توان گذشت و او نيز در جايگاهي كه امروز پرسپوليس قرار گرفته است، مقصر است اما اين مربي كروات تنها بخشي از تكه‌هاي پازلي است كه پرسپوليس را به اين روز انداخته است. بحران اين روزهاي پرسپوليس كه سال‌هاست دامن اين تيم پرطرفدار و پرافتخار فوتبال ايران را گرفته فراتر از اشتباهات يك مربي است و عيب و مشكل اصلي تيم را بايد در جاي ديگري جست‌و‌جو كرد. اگر مشكل پرسپوليس اشتباهات يك مربي بود، به طور قطع در چند فصل گذشته با توجه به رفت و آمد چندين مربي بايد اين تيم دوباره چهره يك مدعي مي‌گرفت، به خصوص اينكه فصل گذشته پرسپوليسي‌ها سه بار دست به تغيير كادر فني زدند و دايي، درخشان و برانكو با نشستن روي نيمكت پرسپوليس، اين تيم را به تيمي بدل كردند كه ركورد بيشترين تغيير مربي را در طول يك فصل داشته است. با وجود اين تغييرات، بحران اين تيم نه تنها حل نشده است، بلكه در فصل جاري شديدتر هم شده و اين تيم در حال طي كردن يكي از بدترين روزهاي تاريخ باشگاه است. 
با اين شرايط به نظر مي‌رسد باز هم مديران پرسپوليس در انديشه اين هستند كه يك بار ديگر با تغيير كادر فني، بحران را از تيمشان دور كنند، اين در حالي است كه اين شوك در سال‌هاي اخير نه تنها جواب نداده بلكه اوضاع تيم را بدتر كرده است. با توجه به اين تجربه به نظر مي‌رسد مديريت پرسپوليس بيشتر از آن كه به دنبال پيدا كردن درد اصلي پرسپوليس كه تيم را به اين وضعيت انداخته بروند، باز هم به دنبال پاك كردن صورت مسئله و قرباني كردن مربي تيم هستند، روشي كه تا امروز دواي درد پرسپوليس نبوده و زخم اين تيم را عميق‌تر نيز كرده است. با توجه به اين تجربه، بايد گفت تصميم‌گيرندگان پرسپوليس نبايد اجازه بدهند اشتباهات مديران گذشته تكرار شود، اشتباهي كه اگر تكرار شود هرچند ممكن است چند بازي اثراتش را نشان دهد اما در بلند مدت نه تنها پرسپوليس را از اين وضعيت بحراني رها نخواهد كرد، بلكه مشكلات اين تيم را بيشتر از قبل خواهد كرد. 
مشكل پرسپوليس را بايد جاي ديگري غير از نيمكت اين تيم جست‌وجو كرد، معضلي كه اگر حل نشود پرسپوليس با مربيان ديگر هم همين شرايط را تجربه خواهد كرد. معضلي كه پرسپوليس را به اين روز رسانده بايد در مديريت تصميم‌گير براي اين باشگاه يافت، مديريتي كه به جاي آنكه بحران تيم را در چند فصل اخير مهار كند، خود آتش بيار معركه بوده است و با تصميم‌هاي احساسي و دور از منطق و گماردن مديراني كه دركي از وضعيت تيمداري در فوتبال نداشته‌اند و به خاطر منافع ديگري پا به فوتبال گذاشته‌اند، نقش اصلي را در بحران اين روزهاي پرسپوليس دارند. اصلاح نگاه حاكم بر باشگاه پرسپوليس و حضور مديراني كاربلد و دلسوز كه نه به دنبال كسب شهرت و منافع ديگر هستند، مي‌تواند پرسپوليس را در مسير بازگشت به روزهاي اوجش قرار دهد. در صورت عدم تحول در اين بخش، نبايد هواداران پرسپوليس منتظر روزهاي خوب تيمشان باشند، تيمي كه با بازيچه شدن توسط مسئولان وزارت ورزش بحراني‌ترين روزهاي تاريخش را سپري مي‌كند و آمدن و رفتن اين مربي و آن مربي دردي از قرمزها دوا نمي‌كند. 
ارسال نظرات