خبرهای داغ:
معاون استاندار:

10میلیار ریال برای ساماندهی امامزاده حسین هزینه شده است/39 درصد قزوین شامل بافت تاریخی می شود

معاون استاندار گفت: از مجموع هزار و 300هکتار بافت تاریخی در استان حدود ۳۹ درصد معادل ۵۱۰ هکتار در شهرستان قزوین قرار دارد که شامل ،باغ نشاط ، کوی بهار و لالوها می شود.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۵۳
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، اولین جلسه ستاد باز آفرینی با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بهسازی شهر ایران و مدیران ارشد استان در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اظهار کرد: هدف از تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار شهری در قزوین برنامه ریزی دقیق  در راستای احیای بافت های فرسوده شهری است که این امر، جلب مشارکت مردمی را می طلبد .

وی افزود: سند ملی توسعه در سال 93 تصویب شد که جلب مشارکت مردمی و همکاری دستگاه های ذیر بط از اهداف آن در راستای بهبود زندگی شهری محسوب می شود.

10میلیار ریال برای ساماندهی امامزاده حسین هزینه شده است

وی افزود: در اجرای کمیسیون ماده پنج درستاد توانمندسازی کشور ۲۸ هکتار از این بافت تصویب شد که ساماندهی شود و یکی از مناطقی که با مشارکت شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و سازمان ملی زمین و مسکن و شهرداری مورد توجه و اجرا قرار گرفت ساماندهی امامزاده حسین(ع) قزوین بود.

منوچهر حبیبی،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اظهار کرد: از مجموع هزار و 300هکتار بافت تاریخی در استان حدود ۳۹ درصد معادل ۵۱۰ هکتار در شهرستان قزوین قرار دارد که شامل ،باغ نشاط ، کوی بهار و لالوها می شود.

 این مسئول توضیح داد: ساماندهی امامزاده حسین با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه مصوب شده است که در حال حاضر ۱۰ میلیارد ریال آن تامین  شده است به این منظور، مسئولان موظفند اغلب مناطق قدیمی و تاریخی شهر هستند که نیازمند ساماندهی و باسازی است بر همین مبنا، راه اندازی چنین ستادی در استان برای بهسازی شهر می تواند به فال  نیک گرفته شود.

 

1002/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار