استاندار سیستان و بلوچستان از آماده شدن مقدمات کلنگ زنی پروژه 200 میلیارد تومانی در زاهدان خبر داد و گفت: احداث دو باب سینما، هتل پنج ستاره، بیش از 150 غرفه تجاری، ایجاد سرزمین موج های آبی از جمله طرح های شاخص این پروژه است.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۴۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴

هاشمی در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت اظهار کرد:  هفته دولت فرصت ارزشمندی برای بیان خدمات نظام اسلامی است مدیران از این فرصت به منظور تشریح دستاوردهای ملی، استانی و شهرستانی بهره بگیرند.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: هفته اول شهريورماه كه به مناسبت شهادت دو شهيد والامقام رجایي و باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاري شد، هفته يادها و خاطره هاي ماندگار است.

هاشمی همچنین در ادامه با اشاره به پروژه های افتتاحی این هفته در استان افزود: در هفته دولت امسال 615 طرح در سطح استان با اعتبار 7 هزار و 956 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار کرد: ظرفیت ها و توانمندی های استان، زمینه را برای ورود سرمایه گذاری مهیا کرده است.

 استاندار همچنین در ادامه با اشاره به توافقات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و نقش آن بر ورود سرمایه گذاران به استان و توسعه بیان کرد: با موفقیت در مذاکرات هسته ای هم اینک شاهد ورود هیات های تجاری از نقاط مختلف دنیا به این استان هستیم.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: تمایل بیشتر سرمایه گذاری کشورهای منطقه از جمله پاکستان و افغانستان در استان در روزهای اخیر بسیار محسوس و چشمگیر بوده است.

وی در همین رابطه اضافه کرد: چندی قبل هیات های تجاری اروپایی و تجار افغانستانی ساکن در اروپا به منظور بررسی شرایط سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر کرده بودند و اخیرا نیز سفر هیات تجار پاکستانی و اعضا اتاق بازرگانی افغانستان به این استان نشان از آینده روشن توسعه در این منطقه است.

استاندار در ادامه با اشاره به امنیت مطلوب استان در یک سال اخیر گفت: با مشارکت مردم و تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی و انتظامی استان، امروز سیستان و بلوچستان به یک استانی امن تبدیل شده و همین موضوع رغبت سرمایه گذاران را در استان بیشتر کرده است.

وی گفت: خوشبختانه در یک سال گذشته یک مورد هم پدیده سو امنیتی در استان نداشته ایم و مساله تامین امنیت استان بخوبی مدیریت شده است.

وی همچنین در ادامه از رسانه های استان نیز خواست تا برخی اخبار منفی که در استان رخ می دهد، بزرگنمایی نکنند و در این رابطه شتاب زده عمل نشود و بیشتر اخبار مثبت و توسعه ای استان را انعکاس دهند.

هاشمی اشاره ای نیز به بحث گاز و نقش آن در توسعه استان داشت و افزود: بحث گاز رسانی به شهرهای استان از سوی دولت بصورت ویژه دنبال می شود و اعتبارات خوبی نیز به پروژه های گازرسانی به این استان اختصاص یافته است.

وی در ادامه گفت: با تامین گاز مورد نیاز نیروگاه های استان می توان جلوی قاچاق سوخت را نیز گرفت.

استاندار تصریح کرد: در حال حاضر پروژه تامین سوخت نیروگاه چابهار کنارک در دست اقدام می باشد.

هاشمی گفت: هم اینک خط انتقال نفتگاز از اسکله به یکی از نیروگاه های چابهار با طول 21 کیلومتر در دست انجام است که حدود 11 کیلومتر آن انجام و بقیه تا مهر یا آبان تکمیل شده و از این طریق ریزش بین راهی نفتگاز در این مسیر از بین خواهد رفت.

وی همچنین از تامین سوخت گاز نیروگاه های ایرانشهر نیز بزودی خبر داد.

هاشمی بیان کرد: هم اینک دو سوم تجهیزات و کارهای زیربنایی برای انتقال گاز به سراسر استان توسط دولت انجام شده است.

موضوع ایجاد منطقه آزاد سیستان از دیگر سخنان استاندار بود و وی در این رابطه گفت: این طرح در شورای کارشناسان مناطق آزاد در دست بررسی است و بصورت ویژه تا قطعی شدن کار، موضوع را پیگیری خواهم کرد.

استاندار به بحث ریزگردها در منطقه سیستان نیز اشاره کرد و افزود: مردم سیستان در چند سال اخیر به دلیل طوفانهای ناشی از خشکسالی دریاچه هامون درچار خسارات و بیماریهای تنفسی شده اند که در همین رابطه موضوع تامین حق آبه هامون نیز از اولویت های مهم دولت در استان است.

وی به تاسیس بیمارستان تنفسی زابل اشاره کرد و گفت: برای تاسیس بیمارستان تنفسی در منطقه سیستان تمام اعتبارات شامل 70 میلیارد ریال در سال 93 و 50 میلیارد ریال در سال 94 تخصیص یافته است و این طرح با پیشرفت 30 درصدی در حال انجام است.

استاندار همچنین به بحث اولویت کارهای فرهنگی در استان در سال 94 نیز اشاره کرد و گفت: توسعه مراکز فرهنگی، توجه به بحث آموزش و پرورش، توجه به رشد شاخص های فرهنگی، تحت پوشش قرار گرفتن تمامی شهرهای استان به سیستم دیجیتال تلوزیون، ساخت برنامه های فرهنگی در رادیو و تلوزیون، ایجاد سینما، ایجاد مراکز تفریحی و هتل، توجه به بحث گردشگری و... از اولویت های مهم کاری امسال در بحث فرهنگ در استان است.

هاشمی در ادامه از اجرای 13 درصدی طرح خط ریلی چابهار- زاهدان- خراسان نیز خبرداد و افزود: با توسعه راه آهن در استان و حمل و نقل کلا و مسافر می توان از بسیاری تلفات جاده ای جلوگیری کرد.

استاندار از احساس مسئولیت خود نسبت به طرح های در حال اجرای استان و احساس دین کردن به مردم سیستان و بلوچستان گفت و خاطرنشان کرد: رسالت من در وظیفه استانداری باعث شده من خودم را متعلق به این استان دانسته و تمام تلاش خود را برای اجرای طرح های مصوب انجام دهم.

ارسال نظرات