خبرهای داغ:
اردوی فرهنگی و تبلیغی خواهران طلبه بسیجی در مانه و سملقان در مناطق محروم برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۰۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، وی گفت :در این اردوی سه روزه بررسی و درک مشكلات و محرومیت های فرهنگی تبلیغی منطقه و ایجاد انگیزه بیشتر در بین مسئولان و استادان به منظور تقویت نیروهای مستعد و توانمند و اعزام مبلّغ مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: این اردو با حضور ۱۰۰ نفر از مدیران، مسئولان فرهنگی و مبلغان توانمند مدارس علمیه خواهران استان های خراسان رضوی و شمالی از ۲۰ تا ۲۲ مرداد در شهر آشخانه و حومه آن با محوریت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

وی در ادامه گفت: در آخرین روز اردو نیز حاضران در نشستی با سرگرد بیدكی، فرمانده ناحیه سپاه مانه و سملقان به بیان مشكلات فرهنگی، مذهبی، معیشتی، بهداشتی و... و ارائه راهكار پرداختند.

وی با بیان اینکه آموزش سوره های قرآن كریم به همراه حفظ و ارائه مفاهیم سوره به همراه نقاشی های ارائه شده با محتوای سوره و آموزش وضو و نماز ویژه كودكان بود افزود: بازدیدهای خانه به خانه، برپایی نمایشگاه های ایران جوان (فرزندآوری) در روستاهای شیعه، تقدیر و تجلیل از خانواده های شهدا در روستا، برگزاری جلسات مشاوره دینی، فرهنگی و تربیتی، برگزاری جلسات اخلاقی و مهارتهای زندگی در روستا ویژه بزرگسالان، آموزش قرائت صحیح نماز و بیان احكام نماز و بانوان و پاسخگویی به مسائل شرعی آنان از فعالیت های تبلیغی ویژه بزرگسالان بود.

مومن زاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی جامعه در افزایش بهداشت روانی، فردی و اجتماعی، ارتباط متقابل زوجین و فرزندان، احیا و تثبیت ارزش های انسانی و اسلامی این نهاد، ضروری بود كه بر این اساس، نشست های مهارت های زندگی با هدف ترویج فرهنگ دینی و آشنایی با مبانی زندگی فردی و اجتماعی از دیدگاه اسلام و قرآن ویژه بانوان برگزار شد.

وی افزود:از جمله موضوع هایی كه در این نشست ها با توجه به بازه ی زمانی كوتاه گروه به آن تكیه و تأكید شد، راهكارهای تربیت دینی فرزندان، مهارت مدیریت خانواده، ارتباط با نامحرم، برگزاری نشست های پرسش و پاسخ به مسائل جوانان در شرف ازدواج، برگزاری نشست هایی در قالب مشاوره های خصوصی در رابطه با رایج ترین مشكلات اجتماعی اهالی روستاها با موضوعاتی چون: ازدواج و طلاق، اعتیاد، روابط خانوادگی بود.

لازم به ذکر است اردوی فرهنگی - تبلیغی جهادی از چهار سال گذشته به صورت متمادی با هدف بازدید و معرفی مدارس علمیه مناطق محروم و مرزی و درك مشكلات و نیازمندی های منطقه، هم چنین ایجاد انگیزه بیشتر جهت تقویت، تربیت و اعزام مبلغان و اساتید توانمند به مناطق نیازمند شكل گرفت.  این دوره پنجمین اردوی فرهنگی - تبلیغی به مقصد شهرستان آشخانه و حومه با موضوع «زندگی به سبك قرآن» برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها