خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شال بیان کرد: رسول اکرم (ص) توانستند با کار فرهنگی جامعه آلوده به شرک و بت پرستی را به جامعه ای اسلامی و توحیدی تغییر دهند.
کد خبر: ۸۵۵۹۱۰۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی در جلسه هم اندیشی علمی، تخصصی، آموزشی مربیان عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بوئین زهرا امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین کار تربیتی در جامعه بیان کرد.

وی با بیان اینکه مهم ترین اثر تربیتی در جامعه، کار فرهنگی است گفت: گاهی اثر یک کار فرهنگی و تربیتی، صد سال بعد مشخص می شود و اگر امروز در برخی شهرها می بینیم حجاب خوب است نتیجه زحمات سالیان سال اهل علم است.

موسوی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) توانستند با کار فرهنگی جامعه آلوده به شرک و بت پرستی را به جامعه ای اسلامی و توحیدی تغییر دهند افزود: اگر ما هم سیره و روش پیامبر (ص) را در جامعه داشته باشیم می توانیم افراد زیادی را در جامعه هدایت کنیم و ارزش های جامعه را تغییر دهیم.

وی اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر لسانی اثرات فوق العاده ای دارد که پیامبر اکرم (ص) پس از 3 سال دعوت مخفیانه از این روش استفاده کردند و با این سازوکار، پیامبر (ص) توانستند ظرف مدت 23 سال جامعه اسلامی را بنا نهند.

امام جمعه موقت شال فرمول کلیدی قرآن را در زمینه کار فرهنگی شروع از خود فرد دانست و ابراز داشت: برای انجام کار فرهنگی ما باید ابتدا از خودمان و خانواده خودمان شروع کنیم.

مربی عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه بوئین زهرا با بیان اینکه اسلام ما را دعوت به خودآرایی و آراستگی در جامعه می کند خاطرنشان کرد: آراستگی مد نظر اسلام این آراستگی نیست که ما امروز در جامعه مشاهده می کنیم زیرا این آراستگی اسلامی و دینی نیست.

موسوی در پایان گفت: خودآرایی امروز در جامعه، مخصوصا در بین بانوان یک پدیده گسترده است که مذموم می باشد و باید برای مهار آن یک کار فرهنگی متناسب را آغاز نمود.


2001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها