خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی :
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: بزرگداشت یاد شهدا مایه حیات کشور و کاری زینب گونه است .
کد خبر: ۸۵۵۹۰۸۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مهدی فعال افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از تاکیدات مهم مسولین عالی نظام مخصوصا رهبر معظم انقلاب و معمار کبیر انقلاب است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص گرامیداشت یاد شهدا اظهارکرد: همه ما برسرسفره شهدا نشسته ایم و باید قدردان این نعمت باشیم.

این مسول اضافه کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی استانی مرزی بوده و از شرایط ویژه ایی برخوردار است و نه تنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی بلکه در زمانهای مختلف شهدای بی شماری تقدیم جنگ و انقلاب کرده بنابراین شناساندن این شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آنان رسالت بزرگ جامعه ماست.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان ادامه داد: بازخوانی زندگینامه شهدا و انتقال آن به نسل امروز و نسلهای آینده ضرورت اجتناب ناپذیر جامعه است درسایه این مهم است که ارزش های انقلاب و دفاع مقدس حفظ شده و نسل آینده با قدرت تمام به دفاع از آنها خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در برنامه ششم توسعه پاسداشت منزلت شهدا، جانبازان و آزادگان را مورد تاکید قرار داده بنابراین این تاکید رهبری نشانه توجه و احترام ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به کسانی است که برای صیانت از وطن از جان و مال خود گذشتند.

فعال ادامه داد: برگزاری یادواره ها و کنگره ها بستری مناسب برای حضور خانواده شهدا و مردم قدرشناس منطقه دراین مراسم هاست .

وی افزود: به نمایش گذاشتن تصاویر و عکسهای شهد، خاطره گویی ، سخنرانی و دیدارهایی که درحاشیه این یادواره ها صورت می گیرد هرکدام گامی است برای ماندگار ساختن یاد و خاطره شهدا.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با بیان اینکه درطول سال و درمناسبت های مختلف همواره از جانبازان ، ایثارگران و شهدا یاد شده است گفت: از جمله این مراسم ها تجلیل از پدران آسمانی، تجلیل از آزادگان، تجلیل از همسران شهید و ده ها برنامه دیگر می توان نام برد.

وی با اشاره به برگزار یادواره 312 شهید کارمند استان ادامه داد: با توجه به فراررسیدن هفته دولت این یادواره فرصتی است برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارمند مخصوصا شهید شاخص قشر کارمند غلامعلی نیکخواه.

فعال افزود: بدون تردد تبین سیره و سبک زندگی هرکدام از این شهیدان پیامیست آموزنده و عبرت آموز برای نسلهای امروز وآینده .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه هرچند گرامیداشت یاد شهید نیکخواه با 33 سال تاخیر صورت می گیرد افزود: اما با این وجود این یادواره باز هم می تواند خروجی مثبت و ارزشمندی داشته باشد.

این مقام مسول برگزاری یادواره های شهدا مخصوصا یادواره 312 شهید استان با محوریت شهید نیکخواه را یک فعالیت عاشورایی و زینب گونه عنوان کرد.

وی به راه اندازی وبلاگی برای هر شهید در فضای مجازی اشاره کرده و افزود: دراین وبلاگ زندگی، سیره و سبک زندگی هرشهید ارائه می شود.

فعال ادامه داد: تاکنون برخی از هم استانی ها بصورت خود جوش دراین خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

ارسال نظرات