معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اکثر نیازهای پزشکی در بیشتر نقاط استان وجود دارد و تنها در برخی از نقاط استان پزشکان متخصص از جمله جراح مغز و اعصاب،رادیولوژی و ارتوپد کمبود داریم.
کد خبر: ۸۵۵۹۰۳۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر محمدتقی آشوبی در حاشیه مراسم روز پزشک در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه پزشکان در میان افراد جامعه اظهار کرد: پزشکان در تمامی دوران‌های انقلاب همواره حضوری فعال داشته‌اند.

وی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول نظام سلامت یادآور شد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیمار در بخش دولتی، دغدغه‌ای جزء رنج بیماری ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیش از 3 هزار پزشک در استان فعال هستند،گفت: از این تعداد حدود هزار و 900 پزشک عمومی و بیش از هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در زمینه ارائه خدمات درمانی به بیماران در استان نقش‌آفرینی می‌کنند.

دکتر آشوبی اضافه کرد: اکثر نیازهای پزشکی در بیشتر نقاط استان وجود دارد و تنها در برخی از نقاط استان پزشکان متخصص از جمله جراح مغز و اعصاب،رادیولوژی و ارتوپد کمبود داریم.

وی از اعزام پزشکان متخصص به برخی از نقاط استان که کمبود پزشک متخصص دارند خبر داد و گفت: از آبان ماه سالجاری پزشکان متخصص به این مناطق اعزام می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گسترش خدمات درمانی در شهرستان‌ها را یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: رسیدگی به موقع مشکلات بیماران در شهرستان‌های مربوطه از اهداف مهم این برنامه است.

دکتر آشوبی گفت:در این راستا برخی از تخصص‌های مهم چون گوارش، ریه و ICU کودکان و ... در 2 شهرستان انزلی و لاهیجان راه اندازی شد.

وی در پایان سرطان‌های دستگاه گوارش را از جمله شایع ترین نوع سرطان در استان عنوان کرد و گفت:در زنان سرطان سینه و در مردان نیز سرطان پروستات شایع‌ترین نوع سرطان است.

ارسال نظرات