خبرهای داغ:
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد همدان مطرح کرد
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه برای کسب علم باید مشقت را به جان خرید، گفت: برگزاری طرح ضیافت اندیشه تلنگری برای اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه است.
کد خبر: ۸۵۵۸۹۷۷
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا طالقانی ورکشی امروز در مراسم افتتاح چهارمین دوره طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه‌های آزاد اسلامی همدان با تبریک دهه کرامت و با بیان اینکه این دوره با برگزاری تمامی سرفصل‌ها و دوره‌ها از یکم تا پنجم شهریور ماه برگزارمی‌شود، افزود: امیدواریم در این دوره برنامه های مفیدی برای شرکت کنندگان ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه دعوت از استادان مجربی همچون محمد محمدرضایی استاد تمام دانشگاه تهران، امیر خواص عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا رضانیا و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی از نقاط قوت این طرح است، اظهارداشت: این افراد درحوزه تخصصی خود صاحب نظر و دارای تالیفات متعددی هستند که در شبکه های علمی رادیویی و تلوزیونی نیز حضور می یابند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با تاکید براینکه برنامه ریزی های برای برگزاری این دوره از دو ماه قبل آغاز شده است، بیان کرد: برنامه های این دوره در بخش های معرفت افزایی، فرهنگی و ورزشی برگزار می شود.

طالقانی ورکشی با بیان اینکه شاید برای برخی اساتید این سئوال ایجاد شود که چه لزومی برای حضور در این دوره ها وجود دارد، گفت: همیشه باید به این نکته توجه داشته باشیم که علم آموزی و دانش اندوزی ارزش بالایی دارند و در هیچ مرتبه ای از عمر متوقف نمی شوند بلکه انسان همواره نیاز به بازآموزی دارد.

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع) که فرمودند علم آموزی و رفتن به دنبال دانش آنقدر برای انسان خیر و برکات دارد که اگر مردم می دانستند علم آموزی چیست برای فراگیری آن خون خود را نیز می دادند و درعمق دریاها فرو می رفتند، بیان کرد: برای کسب علم باید همه مشقت را به جان خرید بنابراین برگزاری این دوره تلنگری برای اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه است.

عضو هيئت علمی و مدير گروه فلسفه دانشگاه جامعه المصطفی العالميه و کارشناس رادیو معارف نیز در این مراسم با بیان اینکه همدان شهر شهید پرور و عارف خیز است، گفت: عالمان با صنوف دیگر تفاوت های زیادی دارند و سطح توقعات انسان ها از آنها به دلیل اینکه درمعرض بارش علم قرار گرفته اند بیشتراست و به همین دلیل به کارهایی که انجام می دهند توجه زیادی می شود.

*هیچ چیزی جز علم و معرفت سطح فرهنگی جامعه را بالا نمی برد

حجت الاسلام حمیدرضا رضانیا با اشاره به اینکه مردم با چشم دیگری به عالم نگاه می کنند، افزود: فراگیری علم فقط به زمان خاصی محدود نمی شود بلکه در همه زمان ها باید در حال علم آموزی باشیم.

وی با تاکید براینکه اگر مراقبت های لازم ازعلم صورت نگیرد باعث زوال صاحب علم می شود، اظهارداشت: اگر علم در مسیر اصلی خود قرار نگیرد مانند بارش بارانی است که در یک برکه جمع و به مرور زمان به گندآب تبدیل می شود و برعکس اگر در مسیر اصلی خود قرارگیرد انسان را به عالی ترین درجات می رساند بنابراین علم حقیقی آسمانی است.

عضو هيئت علمی و مدير گروه فلسفه دانشگاه جامعه المصطفی العالميه و کارشناس رادیو معارف در ادامه با تاکید براینکه انسان ها در زمینه امور مادی و نیوی باید قانع باشند و در زمینه مسائل عرفانی و معرفتی باید مرز ناشناس باشند، عنوان کرد: اگر کسی تقوای الهی را رعایت کند از عالم ترین انسان هاست چرا که تقوا مجاری زیاد را در وجود انسان باز می کند.

رضانیا با بیان اینکه اگرانسان وجود خود را از هوا و هوس پاک کند علم حقیقی در مسیر اصلی اش قرار می گیرد، یادآورشد: حتی پرندگان و ماهیان نیز برای صاحبان علم پاک استغفارمی کنند.

وی به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند کسی که اراده می کند و در مسیرعلم گام بردارد اگرعبد باشد نیازی نیست که زحمتی برای علم بکشد بلکه خداوند خودش دست او را می گیرد، گفت: چه زیباست که انسان بتواند قابلیتی بیابد که خداوند معلم وی باشد.

رضانیا با اشاره به اینکه همه کمالات به زلال اسما و صفات حضرت حق می رسد، افزود: همه انسان ها به شرط اینکه بتوانند وجود خود را سیقل دهند می توانند به این مرتبه برسند چنانچه انصارهمدانی عرفان خود رامستقیما از خداوند گرفت.

وی تاکید کرد: انسان ها باید علمی را که باعث فانی شدن آنها از تمام امور دنیوی و مادی می شود را طلب کنند چرا که در غیر این صورت بخشی از مفروضات انسان می شود که با مرگ وی از بین خواهد رفت.

عضو هيئت علمی و مدير گروه فلسفه دانشگاه جامعه المصطفی العالميه و کارشناس رادیو معارف در ادامه با بیان اینکه انسان ها باید علمی را فرابگیرند که با خود به قیامت ببرند، بیان کرد: قیامت دارخلود و جاودانگی است لذا اگر انسان ها می خواهند در محضر خدا و اولیای خدا رو سفید باشند باید در این دنیا کارهایی را انجام دهند که باعث سعادتمندی آنها شود.

رضانیا در پایان با تاکید براینکه دانشگاه مکان علم آموزی است که باید فرابگیریم و آن را نشر دهیم گفت: زکات علم نشر علم است لذا باید به این نکته توجه داشته باشیم که هیچ چیزی جز علم و معرفت سطح فرهنگی جامعه را بالا نمی برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات