حاشيه‌اي بر انتقاد رئيس سابق فدراسيون فوتبال از حضور مديران نيروهاي مسلح در فوتبال
صحبت‌هاي جنجالي محمد دادكان در انتقاد از ورود مديران نظامي به ورزش، با واكنش رئيس سازمان بسيج ورزشكاران روبه‌رو شد و داود آذرنوش گفت: «آقاي دادكان، فساد در فوتبال چه ربطي به سپاه و نيروهاي مسلح دارد.
کد خبر: ۸۵۵۸۷۹۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاري بسيج،مي‌گويند فقط ما خودمان بايد باشيم، دورشان را خط كشيده‌اند و ورزش را مي‌گويند فقط بايد ورزشي‌ها بچرخانند و آن اصطلاح معروف را كه يك مدير ورزشي بايد با شورت ورزشي عكس داشته باشد، سر زبان‌ها انداخته‌اند. در سال‌هاي اخير هم هرچند وقت يكبار فرصتي به دست بياورند ساز مخالفت‌شان را بلند‌تر از قبل كوك مي‌كنند و نابساماني‌هاي ورزش را ربط مي‌دهند به اينكه يك مدير غيرورزشي آمده است و اوضاع نابسامان ورزش را بحراني كرده‌اند. حالا هم چند وقتي است كه زوم كرده‌اند روي مديران نظامي و اين طرف و آن طرف كه تربيون به دست بياورند در مذمت حضور مديران نظامي در ورزش مي‌گويند، مديراني كه مي‌گويند از سپاه و بقيه نهادهاي نظامي وارد ورزش شده‌اند. اگر يك روز امير قلعه‌نويي حضور مديران نظامي را در فوتبال سرزنش كرده بود و آنها را باعث عقبگرد ورزش دانسته بود، حالا اين محمد دادكان است كه انگار پرچم مخالفت را به دست گرفته، همان مديري كه قلعه‌نويي گفته بود چرا امثال دادكان بايد خانه‌نشين باشند و مديران نظامي مديريت كنند.
رئيس سابق فدراسيون فوتبال پنج‌شنبه گذشته مهمان برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري شبكه دوم سيما بود، موضوع هم بحث فساد در فوتبال بود و او فرصت را مناسب مي‌بيند تا مانند هميشه گارد مخالف بگيرد و اين بار به شكلي عجيب به جاي اينكه فساد در فوتبال را ريشه‌يابي كند، از روي كار آمدن مديران سپاهي و... انتقاد كند: «متأسفانه افرادي وارد فوتبال شده‌اند كه هيچ شناختي از اين ورزش ندارند. مديران از شهرباني، سپاه و نيروي انتظامي و ارتش وارد فوتبال شدند كه اگر مدير خوبي بودند در محل كارشان مي‌ماندند. معتقدم مديري كه چيزي از ورزش نمي‌داند مجبور است هزينه‌ بيشتري انجام دهد و اين مسئله موجب فساد مي‌شود.»
    
***
همه اين هياهوها در حالي است كه فقط نيمه خالي ليوان را مي‌بينند و كاري به نيمه پر ليوان ندارند، كاري به اين ندارند كه مدير موفقي مانند محمدرضا داورزني از سپاه به ورزش آمده و موفقيت‌هاي شگفت‌انگيز اين روزهاي واليبال را رقم زده است، كاري به اين ندارند كه مهدي هاشمي، رئيس فدراسيون موفق تيراندازي يك نظامي است و از سپاه به ورزش آمده است. يا روزهاي خوب سازمان ليگ برتر فوتبال كه با عزيزمحمدي سردار بازنشسته سپاه كه تا چند سال پيش رئيس آن بود، شكل گرفته و تكواندو را مديريت مديري سپاهي به نام محمد پولادگر به اين سطح از موفقيت رسانده است. 
نيمه پر را كه نبينند مي‌شود همين، همين كه مديريت محمد رويانيان را كه از يك نهاد نظامي به فوتبال آمده و كارنامه ناموفقي داشته، بدون اينكه نامش را ببرند، علم مي‌كنند و حضور نظاميان در ورزش را تقبيح مي‌كنند و البته نمي‌گويند كه آن‌سو مديراني كه از جنس ورزش بوده‌اند و سر كار بوده‌اند چه شاهكاري براي ورزش و فوتبال ايران داشته‌اند؟ از محمود گودرزي كه خود كشتي‌گير بوده و استاد تربيت بدني دانشگاه نمي‌گويند كه ورزش كشور را دارد به سمت قهقرا مي‌برد يا از حميد سجادي، معاون سابق وزارت ورزش در دولت گذشته كه خود از ملي‌پوشان دووميداني بود اما منتقدان زيادي در جامعه ورزش داشت. يا چرا علي كفاشيان را نمي‌بينند؟ مديري كه از جنس ورزش است، قهرمان دووميداني ايران بوده و در كميته ملي المپيك سابقه مديريت دارد، اما همين مديري كه ورزشي است چنان كارنامه سياهي در فدراسيون فوتبال از خودش به جا گذاشته است كه فساد حاكم بر مجموعه تحت مديريتش صداي مجلس و نهادهاي نظارتي را هم درآورده است. حالا بايد از دادكان پرسيد با اين كارنامه، فساد را نظامي‌ها به ورزش، به خصوص فوتبال آورده‌اند يا مديراني كه با شورت ورزشي عكس داشته‌اند و با مديريتشان، فوتبال كشور را به اين وضعيت رسانده‌اند. 
  
*** 
رئيس سازمان بسيج ورزشكاران هم ديروز پاسخ دادكان را داده است و از رئيس سابق فدراسيون فوتبال خواسته است به اين سؤال جواب دهد كه چه ربطي است بين فساد در فوتبال و حضور مديران سپاهي و نيروهاي مسلح. آذرنوش ديروز در اين رابطه به خبرگزاري فارس گفته است: «شما هيچ جا سراغ نداريد كه نيروهاي مسلح خدشه‌اي به ورزش كشور وارد كنند و اينكه چرا محمد دادكان در جلسه فساد ورزش به نيروهاي مسلح و سپاه ورود مي‌كند براي ما جاي سؤال است. ما از ايشان گله داريم و انتظار نداشتيم دادكان در يك برنامه تلويزيوني بخواهد نيروهاي مسلح را به باد انتقاد بگيرد و صحبت‌هايي سراسر توهين‌آميز و پرافترا بزند. با وجود احترامي كه براي دادكان قائل هستيم اما او بايد در اظهاراتش حرمت ديگران را حفظ كند و بي‌دليل پاي نهاد يا شخصي را به وسط نكشد.» او ادامه داده است: «محور آن برنامه تلويزيوني بحث فساد در فوتبال بود و ظاهراً قرار بود مفاد آن در برنامه بررسي شود ولي متأسفانه پاي نيروهاي مسلح به وسط آمد. نيروهاي مسلح همواره به جامعه ورزش كمك كرده و در كنار وزارت ورزش به توسعه ورزش همگاني كمك مي‌كند حتي اين نهاد هزينه‌هاي زيادي را براي توسعه ورزش همگاني متقبل شده است.» 
ارسال نظرات