«حبیب‌الله صادقی» از جمله هنرمندانی است که آثار بسیاری با موضوع دفاع مقدس، جنگ و حماسه خلق کرده است و در این ایام مشغول نقاشی تابلویی بزرگی به ابعاد 80 تا 100 متر است.
کد خبر: ۸۵۵۸۶۹۶
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
«حبیب‌الله صادقی» از جمله هنرمندانی است که آثار بسیاری با موضوع دفاع مقدس، جنگ و حماسه خلق کرده است و در این ایام مشغول نقاشی تابلویی بزرگی به ابعاد 80 تا 100 متر است.

وی درباره این تابلو اظهار داشت: موضوع دفاع مقدس موضوع عظیمی است که متأسفانه هنر معاصر ایران هنوز نتوانسته به خدمت آن دربیاید. من هم در حد توان خود طی سال‌ها به این موضوع خاص پرداختم و امیدوارم در این مسیر خداوند توانی بدهد که آثار خوبی را ارائه دهیم.

صادقی با اشاره به تابلوی موضوع فتح خرمشهر و نقش امام خمینی(ره) در فرماندهی این عملیات، گفت: این موضوع مهم در تابلویی به اندازه بین 80 تا 100 متر طراحی شده است؛ این در قطعات مختلف بعد از تکمیل بهم پیوسته می‌‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: تابلوی آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین کارهای هنری من طی 40 سال گذشته بوده و ان‌شاءالله تا سوم خرداد سال آینده رونمایی می‌‌شود.
بر اساس این گزارش، تابلوی آزادسازی خرمشهر در موزه پانورامای تهران نصب می‌شود که این محل از موزه‌های مهم دفاع مقدس است؛ موزه پانورامای عملیات بیت‌المقدس یکی از زیباترین بناهای کشور خواهد بود. در طراحی بخش‌های مختلف این ساختمان از شکل هندسی دایره استفاده شده که ساده‌ترین و کامل‌ترین اشکال است. علی رغم پیچیدگی‌ها و قسمت‌های مختلف ساختمان که همه در زیرزمین قرار دارند، آنچه ناظر بیرونی خواهد دید، نیم کره‌ است.

درون این موزه حدود 2000 متر نقاشی نصب خواهد شد که روایت خرمشهر از تسخیر این شهر توسط عراق تا آزادسازی و فتح خرمشهر توسط رزمندگان کشورمان است. با نصب این نقاشی‌ها و همراهی صدا، تصویر و نورپردازی کسانی که به این موزه می‌آیند خود را در فضای عملیات بیت‌المقدس احساس خواهند کرد.

ارسال نظرات