رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی:

بیمارستان صحرایی در خنداب راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی از ایجاد بیمارستان صحرایی در شهرستان خنداب خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۸۵۹۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

دکتر صابر جباری گفت: این بیمارستان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‌زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته در شهرستان خنداب از توابع استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیمارستان اواخر شهریور ماه به مدت یک هفته در خنداب دایر می‌شود، تصریح کرد: این بیمارستان با همکاری بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر استان و به منظور کمک به امر بهداشت و درمان نیازمندان و محرومیت‌زدایی و ارتقاء سطح سلامت و همچنین کمک به تقویت ساختار و ایجاد آمادگی لازم در شرایط بحران دایر می‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی بیان داشت: در طرح غربالگری شهرستان خنداب در ظرف مدت سه ماه نزدیک به 58 هزار نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد بالغ بر شش هزار نفر نیاز به ویزیت تخصصی و فوق تخصصی داشتند.

جباری گفت: از 10 تا 13 شهریور ماه بالغ بر 50 متخصص و فوق تخصص در منطقه خنداب و در مرکز شبانه‌روزی فاطمه زهرا(س) (بیمارستان صحرایی) مستقر شده و به ارائه خدمات و ویزیت رایگان می‌پردازند.

وی افزود: این متخصصان شامل متخصصان قلب و عروق، ریه، غدد، زنان و زایمان،  اطفال، داخلی،  عفونی، ارتوپدی،  چشم، روان پزشکی، دندان‌پزشکی، گوارش،  پوست، گوش و حلق و بینی، جراحی و مغز و اعصاب هستند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه روزانه 50 نفر کادر بیمارستانی نیز به همراه پزشکان متخصص در این مرکز فعالیت می‌کنند، بیان داشت: بیمارستان صحرایی سالی یک بار در مناطق محروم برپا می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار