یادواره شهدای حماسه میرده با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در روستای میرده شهرستان سقز برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۸۵۴۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فرمانده سپاه شهرستان سقز در مراسمی که با حضور خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان برگزار شد؛به بیان اهمیت برگزاری یادواره های شهدا پرداخت و افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست.

ذبیح الله مالکی با اشاره به اینکه امنیت و آسایش کنونی را مدیون شهدا هستیم، خواستار ادامه راه شهدا و مددجویی از شهدا شد.

مالکی به دلایل برگزاری این مراسم در روستای میرده اشاره کرد و گفت: مردمان این دیار و 37 روستای این 56 شهید والا مقام را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده اند.

وی ادامه داد: این 56 شهید نقش مهم و ارزنده ای در پاکسازی منطقه از وجود دشمنان نظام خصوصاً ضد انقلاب داشته اند.

محمد رضا شرف بیانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در مراسم یادواره شهدای حماسه میرده اظهار داشت: نظیر همچین مراسمی در روستای کانی دینار شهرستان مریوان نیز برگزار خواهد شد.

شرف بیانی به بیان اینکه سه هزار نقطه یادمان محل شهادت شهدا و رزمندگان در کرستان وجود دارد، گفت: در تمامی تپه ها و کوه های اطراف میرده رد پا و خاطرات رزمندگان و شهیدان ما به جای مانده است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب دو حرکت فرهنگی کاروان های راهیان نور و تشییع و تدفین شهدای گمنام را بسیار تاثیر گذار در جامعه عنوان کرده اند.

این مسئول با بیان اینکه کاروانهای راهیان نور در سراسر ایران اسلامی فعال است، گفت: امروزه کاروان های راهیان نور به قدمگاه شهدا برای تجدید میثاق با ارزش ها و آرمان های انقلاب می روند.

ارسال نظرات