حجت الاسلام اصغری‌حسامیه با بیان اینکه بعضی افراد دشمن را قوی می‌پندارند، گفت: چنین افرادی قدرت‌های نظام را درنظر نگرفته و تنها به دنبال به رخ کشیدن امکانات دشمن هستند، در حالی که ایمان و اعتقاد ما بود که در جبهه موجب پیروزی شد و دشمن از این سلاح بهره‌ای نداشت.
کد خبر: ۸۵۵۸۵۲۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

حجت الاسلام علیرضا اصغری‌حسامیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت، گفت: سخنان ایشان مصداق بارز آیه 60 سوره انفال، «وَ أعِدوا لَهم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّة...» است که خداوند می‌فرماید از همه چیز در همه توان خود و از آنچه به شما قوت می‌دهد، برای ایجاد وحشت در دل دشمن استفاده کنید.

وی ادامه داد: اگر نقشه‌های دشمن را بدانیم، بهتر می‌توانیم برای مقابله با او آماده شویم و برنامه‌ریزی کنیم ساعت‌ها مطالعه برای شناخت دشمن، چون مقدمه جهاد است، جهاد محسوب می‌شود چنانچه در مبانی شرعی مقدمه واجب را واجب می‌دانیم.

 استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه توطئه‌های دشمنان از دیرباز رقم خورده و همچنان وجود دارد، بیان کرد: آنچه که از سوی دشمن متغیر بوده، شیوه‌های توطئه است با پیروزی انقلاب مدام به دنبال سرنگونی نظام بودند تا به جایی رسیدند که با اعمال تحریم‌ها درصدد شکستن سد مقاومت برآمدند.

 وی افزود: غربی‌ها تلاش کردند تا نشان دهند که ایرانی‌ها از تحریم‌ها به تنگ آمده‌اند و به مذاکره روی آوردند دولت‌مردان فعلی ما که رهبر معظم انقلاب فرمودند فرزندان انقلاب هستند، با فراهم‌کردن زمینه‌ها و با انگیزه نشان دادن روحیه منطقی و تعاملی ایران، پای میز مذاکرات نشستند اما دشمن به دنبال این نبود.

 حجت الاسلام اصغری‌حسامیه با اشاره به بیانات رهبری در خصوص جلوگیری از نفوذ آمریکا در کشور، تصریح کرد: مذاکرات تنها در زمینه هسته‌ای اصالت دارد و اگر هم پیامی بخواهد داشته باشد، چیزی جز منطق گفت وگوی جمهوری اسلامی ایران نیست نه اینکه تحریم‌ها تا این حد اثرگذار باشد.

 وی اضافه کرد: دولت‌مردان ما توجه داشته باشند که به هر قیمتی نباید توافق را پذیرفت چرا که هزینه‌های فراوانی برای انقلاب صرف شده است و این امری غیرمنطقی به شمار می‌رود که برای به دست آوردن اندک‌چیزی هزینه زیادی بدهیم.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بعضی افراد دشمن را قوی می‌پندارند، اظهار داشت: چنین افرادی قدرت‌ها و داشته‌های خود را درنظر نگرفته و تنها به دنبال به رخ کشیدن امکانات دشمن هستند و مدام برای ناامیدکردن مردم تلاش می‌کنند در حالی که ایمان و اعتقاد ما بود که در جبهه موجب پیروزی شد و دشمن از این سلاح بهره‌ای نداشت.

 وی ابراز کرد: امام حسین(ع) با قیام خود که به ظاهر شاید شکست تلقی شود، به ما آموخت که بهترین سلاح مسلمانان، جهاد در راه زنده نگه‌داشتن اسلام است امروزه شاهد فتح دنیا از سوی تفکر عاشورا هستیم.

 حجت الاسلام اصغری‌حسامیه یادآور شد: مهربانی مسلمانان نسبت به یکدیگر، دانایی نسبت به مسائل جهان و وحدت و بصیرت از مهم ترین راه‌های تقویت بیداری اسلامی است علما نیز در تحقق این عوامل نقش بسزایی دارند .

ارسال نظرات