مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه دهلران گفت: دهه کرامت یادآور و نماد حقیقی تحول‌آفرینی بانوان آسمانی است و اینکه می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند .
کد خبر: ۸۵۵۸۵۰۸
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ; دهه کرامت همزمان با یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آغاز و یازدهم ذی‌القعده همزمان با سالروز ولادت امام هشتم علیه‌السلام به پایان می‌رسد .

اواسط این دهه، روز ششم ذی‌القعده نیز به نام روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام نام‌گذاری شده است .

حجت‌الاسلام کریم شعبانعلی مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه دهلران در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در تاریخ اسلام جایگاه بالایی دارد هجرت درراه خداست و آنچه موجب پیشرفت و تعالی اسلام شده همین هجرت‌هاست، در تاریخ اسلام سه هجرت از جایگاه بالاتری برخوردارند؛ هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه، هجرت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و از مکه به کربلا و هجرت امام رضا (ع) از مدینه به مرو .

وی ادامه داد: یکی از آثار هجرت امام رضا (ع) به ایران، زمینه‌سازی آمادگی مردم ایران برای دعوت از امامزادگان است که بعد از هجرت امام رضا (ع) یکی پس از دیگری وارد ایران شدند و در محل‌هایی که مستقر شدند منشأ خیروبرکت شدند .

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه دهلران گفت:‌ یکی از این هجرت‌ها، هجرت حضرت معصومه (س) از مدینه به ساوه و بعد قم بود که در وضعیت ایران تأثیر زیادی داشت. به‌عنوان‌مثال انقلاب اسلامی از قم آغاز شد و بعدها به یک جریان بزرگ تبدیل شد. هجرت حضرت شاه‌چراغ از مدینه به ایران نیز یکی دیگر از هجرت‌های مهم بود .

وی بیان نمود: بهره‌گیری از ظرفیت پربرکت دهه کرامت برای نشر فرهنگ اهل‌بیت (ع) و ولایت در جامعه به‌ویژه قشر جوان بسیار تأثیرگذار است و باید از این فرصت برای برپایی نشست‌های دینی و فرهنگی همت گماشت .

حجت‌الاسلام شعبانعلی عنوان کرد: دهه کرامت تداعی‌کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گران‌قدر جهان است .

وی افزود: تمام مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی داریم در این دهه تداعی می‌شوند چراکه حرم حضرت معصومه و امام رضا (علیهماالسلام) کانون دعا و قرآن و نیایش و ... است .

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه دهلران عنوان کرد: دهه کرامت یادآور تحول‌آفرینی بانوان آسمانی است و این‌که می‌توانند رهبری دل‌های صدها میلیون مسلمان را در طی اعصار عهده‌دار بشوند .


ارسال نظرات