خبرهای داغ:
فرمانده پدافند هوایی شیراز گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی تهدیدها علیه کشورمان همچنان ادامه دارد اما ما جنگ‌طلب نبوده و نیستیم ولی با کسانی که قصد تجاوز به خاک میهن‌مان را داشته باشند با ابزارهای نوین، مقابله و برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۵۸۴۹۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حمید فروزنده در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های در دست اجرای روز ملی پدافند پرداخت و اظهار داشت: محفل انس با قرآن، عطرافشانی قبور شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، سخنرانی پیش‌ از خطبه‌های نماز جمعه، اهدای خون، پیاده‌روی، راه‌اندازی جنگ شادی و نیز بزرگداشت سالروز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از جمله برنامه‌هایی است که به این مناسبت در شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: دهم شهریورماه 1387 بنا به دستور مقام معظم رهبری قرارگاه خاتم‌الانبیاء که مزین به نگین عشق اللهی محمد مصطفی (ص) است برای مقابله با تهدیدهای هوایی تشکیل شد.

فروزنده خاطرنشان کرد: پدافند هوایی در پشت خط مقدم به‌صورت گمنام، حراست از آسمان امامت و ولایت را 24 ساعته در قالب اصل غافلگیری با همکاری نیروی‌های مسلح و سازمان هواپیمایی کشور برعهده‌ دارند.

فرمانده پدافند هوایی شیراز تصریح کرد: رمز موفقیت و تولید امنیت هوایی در تمام عرصه‌ها به‌واسطه تبعیت از ولایت و فرمان‌های مقام معظم رهبری است که باید آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم تا بتوانیم کشورمان را در برابر توطئه‌های دشمن حفظ و حراست کنیم.

فروزنده با تأکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس پدافند هوایی برتری هوایی را از آن خود کرده بود، افزود: پدافند هوایی با شیوه‌های درجه کنترل آسمان و برتری مطلق هوایی حفاظت از کشتی‌ها، پایانه صدور نفت به‌ویژه در جزیره خارک به‌وسیله سامانه رادار، کار هدایت و عملیات برون‌مرزی را بر عهده داشته است.

وی بیان داشت: در عملیات والفجر8 نیز روش تاکتیکی ویژه توانست عملیات دشمن بعثی با 70 فروند جنگنده علیه جمهوری اسلامی را ناکام گذارد و در طول دوران جنگ تحمیلی زمینه سقوط بیش از 700 هواپیمای جنگی را فراهم کند.

فرمانده پدافند هوایی شیراز اضافه کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی تهدیدها علیه کشورمان همچنان ادامه دارد اما ما جنگ‌طلب نبوده و نیستیم ولی با کسانی که قصد تجاوز به خاک میهن‌مان را داشته باشند با ابزارهای نوین، مقابله و برخورد خواهیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها