خبرهای داغ:
رئیس کمیته رسیدگی به شکایات شورای شهر شیراز خبر داد

ارجاع 180 درخواست از شهروندان به کمیته شکایات شورا

رئیس کمیته رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در یک سال گذشته، بیش از 180 مورد درخواست از شهروندان به این کمیته ارجاع شده است.
کد خبر: ۸۵۵۸۴۸۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سعید سیف اظهار داشت: اگر مردم بدانند هر یک از مشکلات شهری مربوط به کدام دستگاه اجرایی یا خدمات‌رسان است، سریع‌تر به نتیجه می‌رسند.

وی افزود: وظیفه شورا نظارت بر روند اجرای امور مدیریت شهری است؛ در این راستا در بسیاری موارد شهروندان با مشکلاتی مواجه می‌شوند که نمی‌دانند ناشی از عملکرد کدام دستگاه است، ازاین‌رو مستقیم به شهرداری یا شورای شهر مراجعه می‌کنند، درصورتی‌که بسیاری از مشکلات به این دو دستگاه مربوط نبوده و در حیطه وظایف آنها محسوب نمی‌شود.

سیف یافتن واحد و مجموعه‌ای که موضوع شکایت در حیطه وظایف وی قرار دارد را بخش مهمی از حل مسئله دانست و ادامه داد: در مواردی که موضوع، پس از پیگیری‌های شهروندان، به هر دلیلی در زیرمجموعه‌های شهرداری یا دستگاه‌های مربوطه حل نشود شورا به‌عنوان ناظر بر امور شهرداری و متولی مدیریت شهری ضمن بازدید از مشکل و بررسی آن با تشکیل کمیته‌ای از نمایندگان دستگاه‌های مرتبط، اقدام به پی‌گیری، بررسی میدانی و رفع آن می‌کند.

این عضو شورا تصریح کرد: از 180 مورد درخواستی که در سال گذشته به این کمیته ارجاع شده عمده آنها به شهرداری و بخشی دیگر مربوط به سازمان‌های خارج از شهرداری ازجمله آب، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع برق، شرکت گاز بوده که با مکاتبه و پشتوانه نظارتی شورا، در مسیر بررسی و رفع قرارگرفته است.

به گزارش فارس، شهرداری شیراز با اجرای طرح «میز خدمت» هر جمعه در حل برپایی آیین سیاسی عبادی نماز جمعه به‌صورت رودررو مشکلات شهروندان را رسیدگی می‌کند و جمعه‌ای که گذشت اسماعیل صالحی شهردار منطقه شش شیراز با حضور در محل نماز جمعه به سؤالات و درخواست‌های شهروندان پاسخ داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار