مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان:

سرمایه‌سوزی دانش یکی از مهمترین آسیب هاست

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه سرمایه دانش باید با حیات فردی انس بگیرد، یکی از مهمترین سرمایه سوزی‌ها را سرمایه‌سوزی دانش عنوان کرد و افزود: سرمایه علم نباید با مختصات حیات دنیوی استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۵۸۴۵۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی، در آیین افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه گیلان که در تالار شهید کریمی دانشکده علوم پایه برگزار شد، با بیان اینکه اساتید باید سرمایه خویش را خوب بشناسند تا جامعه دانشجویی را به سمت تعالی و رساندن به یک جامعه نورانی هدایت کنند، اظهار کرد: اساتید دانشگاه باید با علم و دانش خویش در ارتقاء هویت جوانان نقش آفرینی کنند.

وی یکی از مهمترین سرمایه‌های دانشجویی را سرمایه علم عنوان کرد و ادامه داد: دانش و علم مهمترین سرمایه حیات و کمال بخش در فرد و اجتماع است و از این رو اساتید ما باید همراه با سرمایه علم و دانش از سرمایه عاطفه، وجدان، هوش، استعداد و... در خودسازی خویش بهره بگیرند.

حجت الاسلام مهدوی افزود: اگر بتوانیم از این سرمایه در جهت درست استفاده کنیم برکات زیادی می توانیم داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه دانش باید با حیات فردی انس بگیرد، یکی از مهمترین سرمایه سوزی‌ها را سرمایه‌سوزی دانش عنوان کرد و افزود: سرمایه علم نباید با مختصات حیات دنیوی استفاده شود.

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: سرمایه علم و دانش ما نیز باید هویت داشته باشد و با حیات اخروی جان بگیرد نه اینکه فقط برای فخر فروشی و زینت ما با لقاب«دکتر»، «مهندس»،«استاد» بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: علم را باید برای پرورش جان و جهان بخواهیم و از این رو است که انسان می تواند یکی از اسماء حضرت حق باشد.

حجت الاسلام مهدوی اضافه کرد: جامعه دانشگاهی اسلامی این است که سرمایه علم و دانش را برای حفظ هویت و رشد خود و جامعه اش استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه ضیافت اندیشه امسال اساتید گیلان در ساختمان شهدای هسته‌ای برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب اسلامی دانشگاه‌های ما یک هویت دیگری با تقدیم شهدای هسته‌ای پیدا کرد که در پی استقلال و استمرار جامعه اسلامی بودند.

 حجت الاسلام مهدوی گفت: شهدای هسته‌ای ایران با بهره گیری از سرمایه دانش و خودسازی توانستند امروز هویت ساز جوانان ایران اسلامی باشند و شعار«ما می‌توانیم» را به اثبات برسانند.

وی بر ساختن تمدن نوین اسلامی بر پایه سبک زندگی اسلامی توسط اساتید و دانشگاهیان تاکید کرد و گفت: امروز یک مجاهدت علمی بر ما واجب شده است و اساتید ما باید بیش از هر چیز دیگری بدانند که استاد دانشگاه در مملکت امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) هستند و این دانشگاه حتما به بهروری می‌رسد.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه امروز شهدایی همچون چمران، شهریاری و 300 هزار شهید، برای نسل ما هویت ساز هستند، اذعان کرد: اساتید ما باید بدانند که باید بیش از هر چیز دیگری هویت جوان ایرانی اسلامی را ارتقاء دهند که همواره تمدن سازان تاریخ بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: ما بر اساس همین حیات طیبه قرآنی اسلامی، استقلال فکری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... را می‌توانیم در جامعه محقق کنیم.

گفتنی است، یکصد و 10 نفر از اساتید در طرح ضیافت اندیشه دانشگاه گیلان از امروز31 مرداد لغایت(5 شهریور) با حضور دو تن از اساتید مرکز پژوهش‌های امام خمینی(ره) در مباحث اندیشه سیاسی و معرفت شناسی(فلسفه اخلاق) در دو سطح 1و2 شرکت می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار