مسئول بسیج کارمندان مازندران:

ترویج فرهنگ اسلامی امر معروف ونهی منکر در ادارات

یکی از مباحث مهمی که در بسیج کارمندان استان مازندران پیگیری می‌شود ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات استان است و مهم‌ترین معروف ترک شده در ادارات تکریم ارباب رجوع است که تلاش داریم با استفاده از ظرفیت بسیج بحث تکریم ارباب رجوع به صورت عملی اجرایی شود.
کد خبر: ۸۵۵۸۳۲۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، شهرام نوری در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه‌های روز بسیج کارمندان و اشاره به فعالیت بیش از 550 پایگاه بسیج کارمندی در سطح ادارات و نهادهای استانگفت: 70 پایگاه بسیج کارمندی در سطح اداره‌کل استان مستقر هستند که 35 هزار کارمند بسیجی در سطح نهادها وظیفه خدمت‌رسانی به مردم را برعهده دارند.

وی اظهار داشت: مازندران بیش از 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که 380 شهید آن بسیجیان کارمند بودند.

مسئول بسیج کارمندان استان مازندران راهبرد بسیج کارمندان را تربیت نیروی انسانی همطراز با انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در بسیج کارمندان تحقق دولت اسلامی مدنظر رهبر انقلاب پیگیری می‌شود.

وی در ادامه یکی از دلایل تشکیل بسیج کارمندان را پیگیری منویات اسلام و رهبر انقلاب در سطح جامعه به ویژه ادارات اعلام کرد و گفت: جذب، آموزش، سازماندهی و نهادینه کردن فرهنگ خدمت بی‌منت به مردم در برنامه کاری ما قرار دارد و تلاش داریم تفکر بسیجی را در بدنه دولت نهادینه سازیم.

نوری فعالیت در محور جهاد فرهنگی و جهاد اقتصادی را از برنامه‌ طرح‌ریزی شده در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: برای موفقیت در برابر دشمن باید در جنگ اقتصادی و فرهنگی دارای اقتدار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات انجام شده در بسیج کارمندان تشکیل شورای اقشاری است که در این شورا از نخبگان بسیجی برای ارائه طرح و برنامه در حوزه اقتصاد مقاومتی و مشاور به فعالان این بخش استفاده می‌شود.

مسئول بسیج کارمندان مازندران در ادامه یادآور شد: در بحث اقتصاد مقاومتی و نیز مسائل فرهنگی و بررسی و رفع معضلات این سازمان‌ها در سطح ادارات استان راهکاری‌ها را از شورای قشر بسیج دریافت و به افراد علاقه‌مند و فعال در این بخش پس از شناسایی ارائه می‌شود.

وی یکی از اقدامات اساسی بسیج کارمندان برای کمک به دولت در سال جاری انعقاد تفاهم‌نامه پیگیری مصرف صحیح برق در سطح ادارات استان اعلام کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه مقرر شد که بسیج با همکاری اداره توزیع برق منطقه مرکزی و غرب و شرکت برق منطقه‌ای مازندران زمینه‌ای را فراهم کند که میزان مصرف برق کاهش یابد.

نوری در ادامه گفت: فرهنگ‌سازی و نیز الگوسازی برای مصرف صرفه‌جویی و همین‌طور خرید کالای تولید داخل نیز در بسیج کارمندان پیگیری می‌شود و ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی در ادارات نیز از توصیه جدی بسیج کارمندان در سطح نهادها است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های راهبردی بسیج کارمندی را معرفی شهدا و افراد شاخص در حوزه دفاع مقدس به ویژه بسیجیان کارمند اعلام کرد و بیان کرد: برگزاری 21 یادواره منتسب به شهدای کارمند استان در برنامه کاری قرار گرفت که این یادواره‌ها در طول سال اجرایی می‌شود.

مسئول بسیج کارمندان مازندران حضور در اردوهای راهیان نور غرب و جنوب کشور، برگزاری فعالیت‌های قرآنی و نیز پیگیری مسابقات قرآنی نورالهدی، تعلیم و تربیت 138 مربی و سرگروه صالحین، برگزاری برنامه‌های فرهنگی روشنگری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را از برنامه‌های راهبری در بسیج کارمندان اعلام کرد.

وی در ادامه یکی از مباحث مهمی که در بسیج کارمندان استان مازندران پیگیری می‌شود را ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در سطح ادارات استان دانست و افزود: مهم‌ترین معروف ترک شده در ادارات تکریم ارباب رجوع است که تلاش داریم با استفاده از ظرفیت بسیج بحث تکریم ارباب رجوع به صورت عملی اجرایی شود.

نوری مهم‌ترین منکر رایج در ادارات استان را مشکلات و معضلات اداری عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای فرهنگ‌سازی در این زمینه نیز در دستور کار قرار دارد.

مسئول بسیج کارمندان مازندران درباره کیفیت برنامه‌های بسیج کارمندان استان در هفته دولت بیان کرد: در این هفته نیز تلاش داریم که اقدامات بسیجیان کارمندان در حوزه‌های مختلف را اطلاع‌رسانی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها