خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) قم:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و ورود حضرت امام به کشور همانگونه که اسلام احیا شد مساجد هم احیا شدند و نقش خود را بدست آوردند.
کد خبر: ۸۵۵۸۳۱۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳

حجت الاسلام احمد احمدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) روز جهانی مساجد را به این دلیل نامگذاری کرده است که در حدود 47 سال قبل رژیم اشغال گر قدس با حمله به مسجد القصی که یکی از مهمترین مساجد جهان اسلام است، این مسجد مقدس را به آتش کشید.

وی ابراز کرد: به دنبال این موضوع سازمان کنفراس اسلامی اجلاسیه ای داشتند و مصوب کردند که در چنین روزی که ازلحاظ تاریخ قمری همیشه روز گرامیداشت مساجد در جهان اسلام باشد، لذا در این روز معمولا برنامه هایی در سراسر جهان اسلام برگزار می شود که یاد ونام مسجد زنده نگه داشته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام حسین(ع) سپاه استان قم خاطر نشان کرد: مساجد از صدر اسلام محل فعالیت های مختلفی بوده ازجمله محل عبادت، آموزش، تعلیم وتربیت، قضاوت و محل بسیج نیروها برای اعزام به جبهه و جهاد اسلامی بوده است.

وی با توجه به نقش مساجد در جامعه تصریح کرد: در واقع بسیاری از امور وزارت خانه ها و سازمان های امروزی را مساجد انجام می دادند ولی با گذشت زمان و فاصله گرفتن از صدر اسلام مسجد بسیاری از نقش های خود را از دست داد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و ورود حضرت امام به کشور همانگونه که اسلام احیا شد مساجد هم احیا شدند و نقش خود را بدست آوردند.

احمدی بیان نمود: مساجد ما در اوایل انقلاب علاوه بر اینکه محل عبادت بودند محل کار های سیاسی اعم از انتخابات و رفراندوم ها، محل تشکیل شوراها و حل و فصل دعاوی بود، در دوران دفاع مقدس مساجد در اعزام نیروها به جبهه ها نقس اساسی داشتندريال در حال حاضر هم، در دورانی که با تهاجم فرهنگی دست و پنجه نرم می کنیم هر یک از ارکان مساجد با کارهای فرهنگی و با همکاری پایگاه های بسیج در مساجد و با هدایت ائمه جماعات مساجد بیشترین نقش را در مقابله با تهاجم فرهنگی ایفا نمایند، لذا سعی بر این باشد مساجد شور و حال گذشته خود را بدست بیاورند.


ارسال نظرات