خبرهای داغ:
گزارش/

دولتمردان در خدمت رسانی به محرومین دست به دست جهادگران دهند

آیا تنها گروه های جهادی و بسیج سازندگی در آبادانی روستاها و مناطق محروم کشور و استان سهیم هستند؟ و آیا دولت نمی تواند با عزم جدی تری وارد میدان شود تا برای توسعه این مناطق کارهای بیشتری انجام شود؟!
کد خبر: ۸۵۵۸۲۲۳
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، استان ما یکی از محروم ترین استانها در سطح کشور است که آبادانی و توسعه آن نیازمند همت همه مسئولان، جوانان و نخبگان دانشگاهی و غیردانشگاهی است و عزم ملی، مدیریت جهادی و روحیه بسیجی را می طلبد.

روستاهایی هستند که با فقر و توسعه نیافتگی دست و پا می زنند که این موضوع با خشکسالی های دو دهه اخیر در استان افزایش و سبب مهاجرت روستائیان به شهرها شده است.

کمبود آب، خشک شدن مزارع کشاورزی در روستاها، توجه نکردن به صنایع دستی و توسعه اقتصادی روستاها از عواملی است که موجب توسعه نیافتگی روستاهای خراسان جنوبی شده است.

در این میان گروه های جهادی چند سالی است که به همت جوانان و نوجوانان این سرزمین و بسیج سازندگی با هدف آبادانی و توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در سطح کشور و استان فعالیت می کنند.

اگر دولت آن گونه که باید و شاید وارد عرصه شود؛ می تواند کم و کاستی هایی که در روستاها وجود دارد برطرف و در این مناطق از کشور و استان نیز نسبت به گذشته توسعه فرهنگی، اقتصادی و درمانی ایجاد شود.

خراسان جنوبی با پتانسیل بالای محصولات استراتژیکی کشاورزی، معدن، گیاهان دارویی و صنایع دستی یکی از استانهای غنی است که با همت و حمایت مسئولان بلند پایه استانی می تواند یکی از استانهای توسعه یافته باشد.

ناگفته نماند مردم مناطق روستایی و کم برخوردار استان نیز باید عزم جدی را با استفاده از منابعی که در دست دارند بهترین استفاده را برای پیشرفت داشته باشند.

آنچه مسلم است این است که آیا فقط گروه های جهادی و بسیج سازندگی تنها در آبادانی روستاها و مناطق محروم کشور و استان سهیم هستند، آیا به آن اهدافی که گروه های جهادی و بسیج سازندگی در طی این چند سال ترسیم کرده اند رسیده اند؟ و آیا دولت نمی تواند با عزم جدی تری وارد میدان شود تا برای توسعه این مناطق کارهای بیشتری انجام شود.

زهرایی: اعزام 100 گروه جهادی در تابستان سال جاری به مناطق محروم

محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه اردوهای جهادی نقش موثری در توسعه مناطق محروم دارند، اظهارداشت: بیش از 100 گروه جهادی تا پایان تابستان امسال به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

وی عنوان کرد: بیش از یک هزار و 500 نفر از بسیجیان قشرهای دانشجویی، طلاب و محلات بومی استان در این اردوهای جهادی حضور خواهند داشت.

زهرایی با بیان اینکه تابستان امسال 850 نفر از دانشجویان و طلاب بسیجی مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه های سطح استان در رشته های مختلف و در قالب نزدیک به 50 گروه به مناطق محروم اعزام می شوند، افزود: 700 نفر از بسیجیان مساجد و محلات نیز در قالب بیش از 50 گروه جهادی طی بازده زمانی تابستان به مناطق محروم استان برای خدمت رسانی اعزام می شوند.

وی یادآور شدفعالیت های فرهنگی، آموزشی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و کارآفرینی و سلامت و بهداشت از جمله فعالیت های گروه های جهادی در این دوره از اعزام است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت گروه های جهادی عنوان کرد: عرصه های عمرانی، ساخت و مرمت مساجد و حسینیه ها، خانه محرومان، خانه بهداشت، خانه عالم، مرمت قنوات، عرصه های فرهنگی، آموزشی تشکیل دوره های مختلف آموزشی، درسی، احکام اسلامی، قرآن، برنامه های مذهبی، برگزاری یادواره شهدا و مسابقات فرهنگی از جمله مهمترین فعالیت های این گروه ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار