برتری تیم‌های استقلال تهران و خوزستان در هفته توقف سپاهان، شکست سایپا و تراکتورسازی باعث صعود آنها به رده‌های بالای جدول شد. همچنین پرسپولیس در هفته چهارم با ناکامی برابر ذوب‌آهن در قعر جدول باقیماند.
کد خبر: ۸۵۵۸۲۰۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
به گزارش خبرگزاري بسيج، هفته چهارم از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه با برگزاری هشت دیدار پیگیری شد که در روز نخست این رقابتها تیم نفت تهران در بازی پرهیجان و پربرخورد، برابر میهمانش ملوان بندرانزلی پیروزی را در ثانیه‌های پایانی با تساوی ۳ بر ۳ عوض کرد.

شاگردان علیرضا منصوریان که به خاطر حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، یک روز زودتر از همه تیم‌ها به میدان رفتند، ابتدا با یک گل از ملوانی‌ها عقب افتادند اما خیلی زود این گل را جبران کردند. البته تا پایان بازی نفت تهران دو بار از میهمانش پیش افتاد اما هر دو بار ملوانی‌ها توسط پورقاز، عقب افتادگی خود را جبران کرد تا با کسب یک امتیاز تهران را ترک کند.

نفتی‌ها که لیگ را با ۳ تساوی و یک شکست آغاز کردند، درحالی روز چهارشنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی میزبان الاهلی امارات است که در رده دوازدهم جدول قرار گرفته است. همچنین ملوان هم با هدایت حمید استیلی، در دو بازی ۴ امتیاز بدست آورد که نتیجه خوبی برای این تیم و سرمربی جدیدش محسوب می‌شود.

دیدار تیم های فوتبال نفت تهران و ملوان بندر انزلی

اما در روز دوم این رقابتها، سپاهان اصفهان در خانه شکست یک بر صفر مقابل فولادخوزستان را با تساوی یک بر یک عوض کرد تا به لطف همین تک امتیاز خانگی، جایگاهش در صدرجدول را حفظ کند. فولادی‌ها اما با این تساوی یک پله سقوط کرده و به مثلث قعرنشینان وارد شدند.

در تبریز گسترش فولاد مقابل سیاه‌جامگانی پیروز شد که هدایت آن برعهده رسول خطیبی سرمربی پیشین این تیم تبریزی بود. گسترشی‌ها به لطف این پیروزی و در روز پایان همکاری خطیبی با این تیم مشهدی، ۵ پله در جدول صعود کرد و به رده دهم رسید. سیاه‌جامگان هم با قبول سومین شکست در فصل جاری با ۵ پله سقوط، به رده پانزدهم رفت.

استقلال اهواز هم در خانه و در نبرد بالانشینان موفق شد برابر سایپا با یک گل پیروز شود تا هفته چهارم را با رسیدن به رده دوم به پایان برساند. سایپا با توجه به کسب نخستین باختش در لیگ پانزدهم، به رده چهارم جدول سقوط کرد، آنهم به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ملوان.

یکی از جذاب‌ترین و پرحاشیه‌ترین دیدارهای هفته چهارم پنجشنبه شب و در ورزشگاه آزادی برگزار شد، جایی که پرسپولیس در یک روز خوب، شکست تلخی را برابر ذوب‌آهن اصفهان تجربه کردند. شاگردان برانکو که در جریان بازی بارها موقعیت‌های گلزنی و حتی یک ضربه پنالتی را از دست دادند، در دقیقه ۶۴ توسط امید عالیشاه به گل برتری دست یافتند اما ۱۲ دقیقه بعد، اشتباه سوشا مکانی باعث شد تا کاوه رضایی دروازه پرسپولیس را باز کند.

اشتباهات علیرضا فغانی داور باتجربه کشورمان در دقایق پایانی این بازی باعث شد تا ذوب‌آهن از روی نقطه پنالتی گل دوم خود را به ثمر رسانده و ضمن کسب دومین پیروزی متوالی در لیگ، سومین شکست فصل جاری را به سرخپوشان پایتخت تحمیل کند. با این باخت پرسپولیس همچنان در قعر جدول لیگ باقی ماند اما ذوب‌آهن به لطف این ۳ امتیاز شیرین، به رده ششم جدول رسید.

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و استقلال اهواز

روز سوم و پایانی هفته چهارم با شکست دوباره تراکتورسازی برابر پدیده مشهد آغاز شد. تراکتوری‌ها که هفته پیش در خانه برد را در ثانیه‌های پایانی برابر راه‌آهن با تساوی عوض کردند، در این هفته در زمین پدیده با یک گل مغلوب شده تا به رده هفتم سقوط کنند. این تیم تبریزی که در سال گذشته برابر پدیده ناکام مانده بود، در این فصل هم به این تیم مشهد باخت تا باعث صعود ۳ پله‌ای مردان رضا مهاجری در جدول لیگ شود. این نخستین برد پدیده بود که باعث رسیدن آنها به نیمه بالای جدول شد و به بدشانسی‌های این تیم در آغاز فصل جدید لیگ پایان بخشید.

اما در تهران راه‌آهن با گلزنی میلاد محمدی برابر صبای قم به پیروزی دست یافت تا با ۵ پله صعود به رده نهم جدول برسد. همچنین محمدی با این دو گل به صدرجدول گلزنان لیگ پانزدهم صعود کرد. این نخستین باخت تیم صبای قم در لیگ پانزدهم و پس از ۳ تساوی متوالی این تیم بود که باعث سقوط ۴ پله‌ای آنها و رسیدن به رده سیزدهم شد.

آخرین بازی هفته هم بین تیم‌های استقلال اهواز و استقلال تهران در گرمای ۴۵ درجه این شهر جنوبی برگزار شد. آبی‌پوشان تهرانی در این مسابقه ماراتن گونه که بیش از ۱۱۰ دقیقه به طول انجامید، با نتیجه ۲ بر یک آبی‌پوشان اهوازی را شکست دهند و به رده سوم جدول برسند. این سومین برد استقلالی‌ها در لیگ پانزدهم بود که تنها به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به استقلال خوزستان، مانع رسیدن این تیم به رتبه دوم جدول شد.

در هفته چهارم لیگ برتر، تیم‌های راه‌آهن تهران و گسترش فولاد تبریز با پیروزی‌های خانگی، ۵ پله در جدول لیگ صعود کردند و سیاه‌جامگان هم به خاطر شکست در تبریز با ۵ پله پائین آمدن، بیشترین سقوط را در جدول رده‌بندی لیگ پانزدهم از خود برجای گذاشتند.

دیدار تیم های فوتبال استقلال خوزستان و سایپا

نتایج کامل دیدارهای هفته چهارم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* نفت تهران ۳ - ملوان بندرانزلی ۳
گل‌ها: 
سیدجلال حسینی (۲۸)، وحید امیری (۶۰) و عباس بوعذار (۹۰) برای نفت - آرش افشین (۲۴- پنالتی)، عزت‌الله پورقاز (۷۷ و ۱+۹۰) برای ملوان

* گسترش فولاد تبریز یک - سیاه‌جامگان مشهد صفر
گل:
 داریوش شجاعیان (۲۰) برای گسترش فولاد

* پرسپولیس تهران یک - ذوب‌آهن اصفهان ۲
گل‌ها: امید عالیشاه (۶۴) برای پرسپولیس - کاوه رضایی (۷۶) و مسعود حسن‌زاده (۱+۹۰) برای ذوب‌آهن

* سپاهان اصفهان یک - فولاد خوزستان یک
گل‌ها: 
عبدالله کرمی (۶۷) برای سپاهان - ساسان انصاری (۳۲) برای فولاد

* استقلال خوزستان یک - سایپا تهران صفر
گل‌: روح‌الله سیف‌اللهی (۳۲- پنالتی) برای استقلال خوزستان

* پدیده مشهد یک - تراکتورسازی تبریز صفر
گل:
 محسن یوسفی (۸۵) برای پدیده

* راه‌آهن تهران ۲ - صبای قم یک
گل‌ها:
 مهرداد محمدی (۲۸ و ۵۶) برای راه‌آهن - محمد اوسانی (۷۴) برای صبای قم

* استقلال اهواز یک - استقلال تهران ۲ 
گل‌ها: 
طالب ریکانی (۷۴) برای استقلال اهواز - محسن کریمی (۷۲) و میثم مجیدی (۲+۹۰) برای استقلال تهران

جدول آقای گل لیگ:
4 گل: 
مهرداد محمدی (راه‌آهن)

3 گل:
حسن بیت‌سعید (استقلال خوزستان) و داریوش شجاعیان (گسترش فولاد)

2 گل:
سجاد شهباززاده و امید ابراهیمی (استقلال)، امید عالیشاه و مهدی طارمی (پرسپولیس)، آرش افشین و عزت‌الله پورقاز (ملوان)، شجاع خلیل‌زاده (تراکتورسازی)، غلامرضا رضایی (سایپا) و عباس بوعذار (نفت تهران)

جدول رده‌بندی لیگ در پایان هفته چهارم

 نام تیمبازیبردتساویباختزدهخوردهتفاضل گلامتیاز 
۱سپاهان اصفهان۴۳۱-۷۳۴۱۰-
۲استقلال خوزستان۴۳-۱۵۲۳۹یک پله صعود
۳استقلال تهران۴۳-۱۶۴۲۹یک پله صعود
۴سایپا تهران۴۲۱۱۴۲۲۷۲ پله سقوط
۵ملوان بندرانزلی۴۲۱۱۶۵۱۷-
۶ذوب‌آهن اصفهان۴۲-۲۴۳۱۶۲ پله صعود
۷تراکتورسازی تبریز۴۱۲۱۴۳۱۵یک پله سقوط
۸پدیده مشهد۴۱۲۱۵۵-۵۳ پله صعود
۹راه‌آهن تهران۴۱۲۱۵۶۱-۵۵ پله صعود
۱۰گسترش فولادتبریز۴۱۲۱۳۴۱-۵۵ پله صعود
۱۱استقلال اهواز۴۱۱۲۲۴۲-۴۴ پله سقوط
۱۲نفت تهران۴-۳۱۴۵۱-۳-
۱۳صبای قم۴-۳۱۳۴۱-۳۴ پله سقوط
۱۴فولاد خوزستان۴-۳۱۴۶۲-۳یک پله سقوط
۱۵سیاه‌جامگان مشهد۴۱-۳۲۴۲-۳۵ پله سقوط
۱۶پرسپولیس تهران۴-۱۳۶۱۰۴-۱-
ارسال نظرات