خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قاین گفت: حضرت معصومه(س) در دفاع از حریم ولایت و پاسداری از خط امامت، آن چنان نقش مؤثری ایفا کرد که به شفیعه روز محشر و کریمه اهل بیت اشتهار یافت.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۹۸
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام باهمت در جلسه ویژه ولادت حضرت معصومه(س) درسپاه قاینات با اشاره به فضایل حضرت معصومه(س) اظهار کرد: حضرت معصومه(س) يكي از بانوان بافضيلت و باشخصيت خاندان اهل بيت(ع) هستند و تولد ایشان در خاندانی بود كه او را با دريايي از علم و معرفت روبه‌رو ساخت.

وی افزود: آن حضرت در واقع بتول دوم و جلوه‌ای از وجود حضرت زهرا(س) بود، ایشاندر طهارت نفس امتیازی خاص داشت و به همین دلیل امام رضا(ع) ایشان را معصومه نامیدند و فرمودند "کسی که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند آن است که مرا زیارت کرده است".

حجت الاسلام باهمت بیان کرد: حضرت معصومه(س) در ایام محبوس بودن پدر بزرگوارش حضرت موسی بن جعفر(ع) و در روزگار مسافرت برادرش حضرت رضا(ع)، در دفاع از حریم ولایت و پاسداری از خط امامت، آن چنان نقش مؤثری ایفا کرد که به شفیعه روز محشر و کریمه اهل بیت اشتهار یافت.

این استاد حوزه افزود: حضرت معصومه(س) كه بعد از پدرش تنها امید خود يعني برادرش را از خود دور مي‌ديد بسيار آزرده خاطر و افسرده بود و نمي‌توانست دوري برادرش را تحمل كند تا اينكه بعد از يك سال به سوي ايران به قصد ملاقات امام رضا (ع) حركت كرد.

وی ادامه داد: امروز بارگاه ملکوتی و مرقد مطهر حضرت معصومه(س) همچون خورشیدی می‌درخشد و همواره فیض بخش و نورافشان دل‌ها و جان‌های تشنه معارف حقانی است.

وی تصریح کرد: علاقه بسيار شديد بين امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) و وابستگي خاصي حضرت معصومه به برادرش و همچنین موقعيت عالي امام رضا(ع) در دستگاه خلافت مأمون كه فرصت تبلیغی مناسبی برای تشیع بود؛ باعث شد تا ایشان به ایران مسافرت کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها