در همایش با حضور ائمه جمعه و جماعات، هیئات امناء مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج محلات روز جهانی مساجد و روز بسیج مساجد و محلات در سنندج گرامی داشته شد.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۵۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر عبدالسلام کریمی از اساتید دانشگاه های استان کردستان در همایش که به مناسبت روز جهانی مساجد و روز بسیج مساجد و محلات با حضور ائمه جمعه و جماعات، هیئات امناء مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج محلات شهرستان در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: مساجد هم مکان تواضع و خشوع و هم مکان قیام است؛ خشوع و تواضع برای خداوند و قیام هم برای اجرای دین خدا و هم قیام در مقابل طاغوت.

وی خاطر نشان کرد: مسجد علاوه بر اینکه پایگاهی برای انجام فرایض دینی و نماز؛ عبادت، راز و نیاز با معبود است؛ وظایف زیاد دیگری نیز در مساجد انجام می شود از جمله اینکه مساجد در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) مراکزی برای حل مشکلات جامعه محل مشورت و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای مقابله با دشمن بود.

وی بیان کرد: مساجد علاوه بر عمران و آباد سازی ظاهری ومادی نیاز به عمران معنوی دارند و این پایگاه و خانه خدا همیشه باید فعال باشد و تا مسجد هست عمران معنوی نیز ادامه دارد.

وی نامگذاری سالروز به آتش کشیده شدن قبله اول مسلمین بنام روز جهانی مساجد را تبدیل یک تهدید به فرصت عنوان کرد و گفت: این نامگذاری فرصتی برای معرفی و یاد بردن از مساجد به عنوان محل و پایگاه ترویج دین می باشد.

کریمی در ادامه گفت: امیدواریم همه ما بتوانیم به معنای واقعی از این پایگاه های ترویج دین استفاده کافی را ببریم و با بکارگیری فرامین الهی؛قرآن کریم و راه و سنت پیامبر گرامی اسلام(ص) از اختلاف و تفرقه که زیبنده مسلمانان نیست دوری جوییم.
ارسال نظرات