رئیس مجمع نمایندگان البرز با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استصوابی است، گفت: تضعیف جایگاه شورای نگهبان در مقطع فعلی کار درستی نیست چراکه این نهاد یکی از ستون‌های انقلاب است.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۲۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، عزیر اکبریان در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور اظهار داشت: در قانون مصوب سال 74 مجلس آمده که نظارت شورای نگهبان بر انتخابات «استصوابی» است. نظارت شورای نگهبان درباره تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات، نتایج صحت انتخابات و سایر مراحل انتخابات همواره در تاریخ انقلاب وجود داشته است.

وی افزود‌: تضعیف جایگاه شورای نگهبان در مقطع فعلی کار درستی نیست چراکه این نهاد یکی از ستون‌های انقلاب است.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور و نمایندگانی که در رأس کار هستند، با تائید شورای نگهبان به این مناصب رسیده‌اند، چگونه است که اعلام می‌شود شورای نگهبان تنها یک ناظر بوده و "چشم" نمی‌تواند کار "دست" را انجام دهد.

اکبریان تاکید کرد: هیچ نهادی در اجرای انتخابات دخالت نکرده و نمی‌کند. بیان این سخنان از کسانی که تحصیلات حقوقی دارند، بعید است.

وی با بیان اینکه نظارت از وظایف شورای نگهبان است، گفت: ناظر اگر تشخیص دهد که مجری خلاف قانون کاری انجام دهد، می‌تواند کار را متوقف کند و در مسائل معمولی نیز ناظر نقش مهمی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در خاتمه اظهار داشت: در مقطعی که ما باید مقابل استکبار جهانی ید واحده باشیم، تضعیف شورای نگهبان درست نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها