معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به مساله ایمنی کارگر در محل کار اهمیت ویژه ای داده شود زیرا ریخته شدن خون کارگر در محل کار همچون جاری شدن خون شهید است
کد خبر: ۸۵۵۸۱۲۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰

به گزارش روز شنبه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، سیدحسن هفده تن در دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد تجاری چابهار تاکید کرد: رعایت اصول ایمنی برای جلوگیری از حوادث ناشی از کار جزو خطوط قرمز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی افزود: خون کارگری که در محیط کار می ریزد مانند خون شهید است و کارگاه های فعال در منطقه آزاد نیز موظف به انجام دستورالعمل های ایمنی و به کارگیری مسوولان ایمنی متخصص برای جلوگیری از حوادث هستند.
وی تاکید کرد: مناطق آزاد تجاری به منظور رقابت پذیرکردن اقتصاد کشور و بارور کردن چرخه اقتصادی صادرات مجدد و با هدف افزایش ارزش افزوده آنها ایجاد شده است که می تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید در روابط کار به دنبال بهره وری نیروی کار به عنوان موتور محرکه چرخه اقتصاد باشیم و حوزه روابط کار نیز به دنبال این است که چالش های دولت، کارگر و کارفرما را در راستا منافع ملی ترسیم کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار اظهار داشت: با عنایت به اختصاص صندوق توسعه ملی به این استان در سالجاری، این مجموعه آمادگی دارد تا تسهیلات مورد نیاز را به سرمایه گذاران منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار بپردازند.

ارسال نظرات