خبرهای داغ:
دوستدار به اجرای طرح همکلاسی آسمانی همزمان با آغاز مهرماه و هفته دفاع مقدس درمدارس استان فارس خبر داد و گفت: در قالب این طرح با هدف شناساندن شهدای شهرستان، هر کلاس درس مدرسه، به عنوان خادم یک شهید ایفای نقش خواهد نمود.
کد خبر: ۸۵۵۸۱۰۱
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سرگرد محمد جعفر دوستدار در حاشیه اردوی تشکیلاتی جهاد مغنیه که با حضور دختران دانش آموز بسیجی از سراسر استان فارس در حال برگزرای است به خبرنگار تنویر گفت: دورۀ حاضر بزرگترین اردوی تشکیلاتی سازمان بسیج دانش آموزی است که با استعداد بیش از 4 هزار نفر در استان فارس در حال برگزاری است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس گفت: راهبردی که در سال های اخیر سازمان بسیج دانش آموزی در نظر گرفته است راهبرد دانش آموز محوری است به این معنا که دانش آموز خودش مسئول بسیج دانش آموزی می شود و مسئولیت های بسیج دانش آوزی مدرسه اش را بر عهده می گیرد، وی در دوره جهاد مغنیه دانش آموزی، تمرین مسئولیت پذیری و تمرین مدیریت می نماید و در دوره دانشجویی، این تجربه ها را تکمیل می کند تا در آینده که مسئولیت های مختلف نظام اسلامی بر عهده اش قرار می گیرد بتواند از عهده مسئولیت ها برآید.

سرگرد دوستدار ادامه داد: در این دوره که در چهارمین مرحله برگزاری قرار دارد از هر دبیرستان یک دانش آموز به عنوان مسئل بسیج دانش آموزی یا فرمانده واحد مقاومت انتخاب شده است و در دوره پنج روزه ای که در شهر شیراز و در مرکز آموزش امام علی (ع) برگزار می شود تحت آموزش های عمومی و تخصصی قرار می گیرد.

وی درباره ویژگی های شاخص این اردوی تشکیلاتی گفت: در مورد ویژگی هایی که این دوره را از سایر دوره های آموزشی متمایز می کند می توان گفت تلاش برگزار کنندگان به گونه ای بوده که دانش آموز خودش را در محیط مدرسه ببیند و تمام مسائل و مشکلاتی که یک فرمانده واحد در محیط مدرسه با آن دست و پنجه نرم می کند در این دوره برایش پیش بینی شده که بتواند پاسخ هایش را دریافت کند.

وی ادامه داد: در این دوره کلاس های آموزشی در 6 عنوان و کارگاه های آموزشی 7 گانه که در آن ها "اصول مدیریت به زبان دانش آموز" برای فرماندهان واحدها طراحی شده تا دانش آموزان با مسئله شناسی، جذب و سازماندهی، نگهداری، برنامه ریزی، اجرا، مستند سازی و ارزیابی آشنا شوند، برگزار می گردند.

 مسئول سازمان بسیج دانش آموزی فارس افزود: در این دوره تلاشمان بر این بوده که همه نیازهای تشکیلاتی فرماندهان واحدها دیده شوند، محور نگاه ما در این دوره، آموزشی و تربیتی بوده است، برای مثال هر روز یک حدیث روز داریم که در طول روز دانش آموزان و اساتید در حاشیه برنامه های مختلف این حدیث ونکات اخلاقی آن را تکرار می نمایند، ما برای تعقیبات نماز هم با یک نگاه تربیتی یک تعقیبات مشترک انتخاب نموده ایم که با آموزش آن به  دانش آموز پیش بینی شده است تا پایان دوره بصورت کامل توسط او حفظ شود، این می تواند یادبود این دوره برای دانش آموز باشد.

سرگرد دوستدار در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: شعار این دوره  از خطبه 28 نهج البلاغه امیر المونین (ع) مبنی بر این که " امروز روز تمرین است فردا روز مسابقه است " انتخاب شده است. در این دوره به دانش آموزان می گوییم لحظه به لحظه این دوره تمرین است به یاد داشته باشید که پس از خارج شدن از دوره، آغاز تلاش شماست، باید آماده باشید، مهرماه، آغاز ارتباط شما با دانش آموزان است و زمانی است که باید عملیات بزرگ فرهنگی را اجرا نمایید.

وی در ادامه صحبت هایش گفت: در واحد تولید محتوای سازمان کتابی  به نام "اسوه های تشکیلاتی" تهیه شده است که دانش آموزان را با خاطرات سردارن شهید آشنا می سازد، همچنین کتاب "خاطرات تشکیلاتی" که به خاطرات دانش آموزانی می پردازد که سال های گذشته فرمانده بسیج دانش آموزی بوده اند و هدف از تالیف این کتاب هم آشنایی دانش آموزان با تجربیات فرماندهان سابق واحدهای دانش آموزی است، همچنین کتاب "یک قلپ مدیریت " به محتوای آموزشی کلاس های برگزار شده در دوره آموزشی می پردازد.

وی با تاکید بر اهمیت ثبت تجربیات افزود: امروز تجربه نگاری از علوم روز دنیاست، بسیج دانش آموزی هم برای دانش آموزان فرمانده واحد امکاناتی تدارک دیده است، در همین راستا سایتی را پیش بینی نموده ایم تا دانش آموزان بسیجی در آن ایده نگاری نمایند.

سرگرد دوستدار درباره ویژگی های شاخص این دوره آموزشی گفت: از ویژگی های مهم این دوره می توان به تعیین یک طلبه برای سرگروهی هر 20 دانش آموز حاضر در دوره، حضور فرماندهان سابق واحدهای دانش آموزی به عنوان خادمین دوره،تهیه روزنامه دیواری با موضوعات مختلف، نگاه تشکیلاتی و گروهی به برنامه های ورزشی دوره، سِیر بیان احکام و احادیث در نمازهای جماعت،  برگزاری کرسی آزاد اندیشی، کارگاه ازدواج، کارگاه فضای مجازی، شبی با شهدا، زیارت حرم شاه چراغ (ع) و قرائت عهدنامه عاشقی فرماندهان واحدهای دانش آموزی در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) اشاره نمود.

سرگرد دوستدار در ادامه صحبت هایش با ابراز امیدواری از اینکه در پایان این دوره دانش آموزان با طرح های جدید و برنامه های پیش بینی شده سازمان بسیج دانش آموزی آشنا شوند، گفت: توزیع نوشت افزار ایرانی-اسلامی  " امین و مینا " از برنامه های در دستور کار سازمان بسیج دانش آموزی فارس می باشد، هر کدام از دانش آموزان حاضر در این دوره می توانند به عنوان مُبلغ استفاده از نوشت افزار ایرانی-اسلامی نقش ایفا نمایند، همچنین طرح پیمان جوانمردی طرح دیگری است که در قالب دوره شهید جهاد مغنیه اجرا می گردد، در این طرح دانش آموزان با پرداخت 1000 تومان برای رفع محرومیت از چهره مظلومان اقدام می نمایند، دوستدار همچین از حضور مشاوران مجرب در این دوره برای ارائه مشاوره در موضوعات مختلف به دانش آموزان خبر داد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس در پایان صحبت هایش به اجرای طرح همکلاسی آسمانی همزمان با آغاز مهرماه و هفته دفاع مقدس درمدارس استان فارس خبر داد و گفت: در قالب این طرح با هدف شناساندن شهدای شهرستان، هر کلاس درس مدرسه، به عنوان خادم یک شهید ایفای نقش خواهد نمود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها