خبرهای داغ:
رضایی آزاده بیرجندی با بیان اینکه اسارت ما قطره ای از دریای بیکران اسارت اهل بیت در کربلا بود، گفت: فرهنگی که به ما چگونه ماندن، حرف زدن، قدم برداشتن و چگونه انتخاب کردن برای اینکه ثابت قدم و استوار بمانیم را آموخت؛ کربلا و قیام عاشورا بود.
کد خبر: ۸۵۵۸۰۸۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

غلامرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، ضمن تبریک سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به کشور اظهارداشت آزادگان در راه پیشرفت نظام مقدس از هیچ تلاشی دست بر نداشتند.

وی گفت: آذرماه سال 1360 در جنگ های داخلی کردستان شرکت می کردم و از خرداد ماه سال 61 به جبهه جنوب اعزام شدم و در 31 تیرماه سال61 به اسارت دشمن درآمدم.

دوران اسارت همچون دانشگاهی برای آزادگان بود

این آزاده بیرجندی با بیان گوشه ای از خاطرات خود در دوران اسارت به 70 نوع شکنجه اشاره کرد و متذکر شد: شاید اسارت برای بعضی از افراد خیلی پسندیده نباشد، اما ما آزادگان از آن به عنوان دانشگاه نام می‌بریم.

وی افزود: دشمن در طول مدت اسارت به دنبال این بود که نخست نمی‌گذاشت افراد لباس گشاد بپوشند، دوم، بسیجی را از ارتشی جدا می‌کرد تا در یک مکان در اسارت نباشند و سوم اینکه افراد بزرگ را از افراد کوچک جدا کند.

آزاده هشت سال دفاع مقدس بیرجندی از جوان 15 ساله علیرضا احمدی در دوران بازداشتگاه گفت: دشمن تنها می‌خواست به او آب برساند، تا تشنگی‌‌اش برطرف شود اما او نپذیرفت و این نمونه بارز شهامت و غیرت است.

این آزاده بیرجندی با بیان اینکه اسرا در زمان جنگ تلویزیون‌هایی که قصد نمایش مزخرفات را داشتند شکستند، عنوان کرد: آن همه شکنجه را تحمل کردیم ولی نگذاشتند ذره‌ای رخنه در اسلام وارد شود.

اسارت آزادگان با محرومیت و مظلومیت در کمال شهامت سپری شد

وی با بیان این‌که اسارتمان با محرومیت و مظلومیت در کمال شهامت سپری شد، تصریح کرد: در بعضی از مسائل اسارت رزمندگان دفاع مقدس را با حزن و اندوه یاران امام حسین(ع) می توان مقایسه کرد اما اسارت برای تک تک ما، افتخار و توشه ای برای آخرت است.

آزاده دفاع مقدس تعهد، اخلاص، دور بودن از منیت ها، قدم برداشتن برای خدا و خدمت بدون منت را از درس های واقعه عاشورا و فرهنگ عاشورایی امام راحل و رهبر معظم انقلاب در فرهنگ عشق و ایثار برشمرد و تصریح کرد: آن صفا و صمیمیت، یک دلی، بی ریا بودن و راضی به رضای خدا بودن ما را به آنچه می خواستیم رساند.

رضایی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی رحمه الله علیه که فرمودند "جنگ برایمان نعمت الهی بود " عنوان کرد: رزمنده ها به خودشان فکر نمی کردند بلکه نگاهشان به افق دورتری بود و در همه سجده های شبانه با اشک های باصفایشان که با خاک مخلوط می شد همه از خدا می خواستند آن چیزی باشیم که او میخواهد و در راهی قدم برداریم که رضای اوست.

آزاده دوران دفاع مقدس ادامه داد: برای رسیدن به اهداف الهی راهی را انتخاب کردیم که ما را ثابت قدم نگه دارد و با همین انگیزه ذره ای از خاک کشور اسلامی را به دشمن ندادیم.

وی با بیان اینکه اسارت خود را نمی توانیم با اسرای کربلا مقایسه کنیم، گفت: اسارت ما قطره ای از دریای بی کران آن بزرگواران بود اما خوشحالیم که همان فرهنگ به ما چگونگی ماندن، حرف زدن، قدم برداشتن و چگونه انتخاب کردن برای اینکه ثابت قدم و استوار بمانیم را آموخت و آن انگیزه کربلا و قیام عاشورا بود که اسارت را برایمان شیرین کرده بود و گرنه تحمل 2 یا 3 سال اسارت در گفتن آسان است.

جوانان امروزی رابطه خود رابا خدا و ولایت بیشتر کنند
جانباز دوران دفاع مقدس گفت: جوانان امروز اول باید خودشان را باور کنند و سرمایه زندگی شان عمرشان است و این عمر را باید بگونه ای بگذرانند که دچار لغزش و نقصان نشوند و باید فرهنگ عشق و ایثار را از رشادت های جوانان دوره جبهه و جنگ بیاموزند.

رضایی افزود: با توجه به ابعاد بسیار بزرگ تهاجمات فرهنگی کنونی جامعه، جوانان باید هوشیار باشند و طوری نشود که خدای نکرده برای رسیدن به خودشان و آرزوهایشان از خدا بگذرند.

جوانان امروز سینه خود را در برابر تهاجم فرهنگی سپر کنند

وی با بیان اینکه جوانان امروز با جوانان دیروز هیچ تفاوتی ندارند و فقط نباید ارتباطشان با ولایت و خدا را قطع کنند تصریح کرد: اگر جوانان دیروز سینه شان را در مقابل گلوله های دشمن سپر کردند؛ جوانان امروز هم باید سینه شان را در مقابل تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمن همچون ماهواره، اینترنت و گوشی های موبایل سپر کنند که اگر چنین کنند از همه جهت مملکت پیشرفت خواهد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها