استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه کشاورزی سیستان و بلوچستان تنها استانی است که محصولات استوایی تولید می کند و این استان از جهات مختلف می تواند نقشی ملی و فراملی داشته باشد.
کد خبر: ۸۵۵۸۰۳۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج ، علی اوسط هاشمی در همایش معاونین سیاسی امنیتی استانداران منطقه 5 کشور گفت: با اشاره به قابلیتهای کشاورزی و تنوع اقلیم استان و استعدادهای فراوان در زمینه های مختلف گفت: در حوزه کشاورزی سیستان و بلوچستان تنها استانی است که محصولات استوایی تولید می کند و این استان از جهات مختلف می تواند نقشی ملی و فراملی داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: چابهار یکی از 10 نقطه برتر استراتژیک دنیاست و به همین دلیل ناتو قبل از انقلاب قصد داشت یکی از مهمترین پایگاههای خود را در کنارک ایجاد کند.

 هاشمی با اشاره به اعطای امان نامه به نادمین و فریب خوردگان گفت: بارها به علما و معتمدین و مردم اعلام کرده ایم که اگر بتوانند افراد فریب خورده را از دامن دشمن جدا کنند و به جامعه بازگردانند به آنان امان نامه اعطا می کنیم و هر کس به دامن ملت و کشور بازگردد از رافت اسلامی برخوردار خواهد شد.

وی گفت: سالانه 75 هزار میلیارد تومان قاچاق در کشور انجام می شود که این حجم بالای قاچاق تولید داخلی را دچار زیان کرده و موجب غارت سرمایه کشور شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: 75 درصد از کشفیات مواد مخدر مربوط به استانهای منطقه 5 کشور است که نیازمند مبارزه ای جدی و برنامه محور است.

مهندس هاشمی در ادامه به اهمیت مشارکت و نقش مردم پرداخت و گفت: ما باید به سمت کاهش اختیارات دولت و افزایش نقش مردم برویم زیرا هر چه جامعه قدرتمندتر باشد دولت هم از توان بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس قوی و قدرتمند برگرفته از آرای ملت چشم خود را بروی مسایل نمی بندد و نقش نظارتی خود را بخوبی ایفا می کند. مجلس توانمندی که دولت به آن احساس نیاز کند ضامن توسعه کشور خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان نقش معاونین و مدیران کل سیاسی امنیتی را در جامعه مهم برشمرد و گفت: معاونین و مدیران کل سیاسی امنیتی نبض جامعه را در اختیار دارند و باید بگونه ای عمل کنند که اثر حضور و فعالیتهایشان در جامعه احساس شود.

ارسال نظرات