ابراهیم گرمابدری، جانشین سازمان بسیج رسانه کشور در اراک از برگزاری دوره طرح ولایت ویژه فعالان رسانه از هفدهم تا نوزدهم شهریور درتهران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۵۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
جانشین سازمان بسیج رسانه کشور در نشست با اعضای شورای قشر بسیج رسانه استان مرکزی و شهرستان اراک با اشاره به فعالیت‌های اقشار مختلف بسیج و خدمات آنها، روحیه انقلابی را لازمه فعالیت در بسیج عنوان کرده و گفت: داشتن کارت بسیج افتخار است اما لازمه بسیجی و انقلابی بودن نیست.

ابراهیم گرمابدری افزود: فرصت زندگی در فضای انقلابی و جمهوری اسلامی یک توفیق است. اکنون سایر کشورهای اسلامی به فضای باز و آزاد رسانه‌ای کشور ما غبطه می‌خورند و امیدواریم که بتوانیم از این فضا بهتر استفاده کنیم. البته تا رسیدن به فضای رسانه‌ای انقلابی و دستیابی به رسانه تراز انقلاب اسلامی باید کارهای مهمی انجام شود.

وی هم چنین با اشاره به ضعف رسانه‌ها در عرصه‌هایی مثل انعکاس حوادث فتنه 88 و ترویج اقتصاد مقاومتی، تربیت نیروهای متعهد و انقلابی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما باید نیروهایی مثل شهید آوینی، خبرنگارانی مثل شهید صارمی و شهید رهبر، عکاسانی مثل شهید گودرزی‌کیا، فیلمبردارانی مثل شهید رستگار و مدیران رسانه‌ای مثل شهید روحانی فرد تربیت کنیم که با استفاده از امکانات و بودجه شخصی، یک نشریه را برای رساندن پیام انقلاب مدیریت می‌کرد.

گرمابدری در ادامه افزود: تبیین بیانات و مطالبات رهبر معظم انقلاب توسط رسانه‌ها، از ضرورت‌هاست و یکی از مطالبات مقام معظم رهبری رساندن اخبار موثق و خوب به مردم است.

جانشین سازمان بسیج رسانه گفت: تخریب خط مقاومت در منطقه از خطوط اصلی هجمه رسانه‌های معاند در شرایط کنونی است. دشمنان در پی خمینی‌زدایی، شهید زدایی و کم‌رنگ کردن ارزش‌ها هستند و ما باید با اتحاد پشت سر ولی فقیه، درپی شکوفایی آرمان‌ها باشیم.

وی افزود: روشن کردن افکار عمومی و خنثی سازی توطئه‌ها مستلزم ورود به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است.

گرمابدری با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی در رسانه‌ها، عدم صداقت را مشکل اول و منکر بزرگ عرصه رسانه کشور بیان کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل عدم صداقت، دوقطبی شدن فضای رسانه‌ای کشور است. اینکه عده‌ای خود را اصلاح‌طلب و عده‌ای هم اصولگرا بنامند و بر اساس جناح‌بندی به فعالیت بپردازند درست نیست. در حالی که همه ما انقلابی هستیم، دو قطبی شدن بر خلاف خواسته رهبری است.

وی هم چنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مقابله با تلاش‌های ضد فرهنگی دشمن، گفت: جواب کار فرهنگی باطل، کار فرهنگی حق است و ما باید با پرهیز مشغولیت‌های جناحی و سیاست‌زدگی، همگی بر مقابله با استحاله فرهنگی و دفاع از فرهنگ ناب اسلامی متمرکز شویم.

گرمابدری در پایان با تاکید بر برگزاری قوی و مستحکم دوره‌های آموزش خبرنگاری، بر ضرورت ارتقا محتوایی، معرفتی و بصیرتی فعالان رسانه‌ای در کنار ارتقا مهارتی آنان اظهار داشت: در همین راستا اولین دوره طرح ولایت فعالان رسانه‌ای کشور از هفدهم تا نوزدهم شهریور، با حضور اساتیدی هم‌ چون حجت‌الاسلام پناهیان، به عنوان استاد قشر بسیج رسانه، حجت‌الاسلام طائب، حجت‌الاسلام تقوی، دکتر عبدالملکی و با سرفصل‌هایی چون اخلاق رسانه، امر به معروف و نهی از منکر و اقتصاد مقاومتی در آبعلی تهران برگزار می‌شود که جمعی از فعالان استان مرکزی نیز در آن شرکت می‌کنند و از سال‌های آتی دوره‌های طرح ولایت استانی نیز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «بسیج رسانه» در ابتدای این نشست معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج رسانه کشور نیز با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در جنگ امروز گفت: دوران فتح با ماشین جنگی گذشته است و اکنون هر کسی که رسانه قوی‌تر، بانفوذتر و وسیع‌تری داشته باشد، می‌تواند غلبه پیدا کند.

حجت‌الاسلام زکریا نیکویی با انتقاد از منکرات رایج در فضای رسانه‌ای کشور، گفت: امروز فضای بداخلاقی، دروغ و اکاذیب در رسانه‌ها باعث ضعف آنها شده است. اخلاق در رسانه از مطالبات جدی مقام معظم رهبری  و از وظایف سازمان بسیج رسانه است که البته در این خصوص باید با ظرافت عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امروز برای ترور نیازی به سلاح نیست، انتشار مطالب سوء و خلاف اخلاق در شبکه‌های اجتماعی را مصداق ترور عنوان کرد و گفت: مدیریت فضای مجازی و ایجاد پاتوق‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی از ملزومات کار ماست.

ارسال نظرات