رئیس مجمع ملی هنرمندان صنایع دستی ایران مطرح کرد
رئیس مجمع ملی هنرمندان صنایع دستی ایران از وجود بازار ۱۰۰ میلیون نفری در آمریکا و ۲۵۰ میلیون نفری در چین برای کالاهای صنایع دستی ایران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۷۹۳۵
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین بختیاری ددر پاسخ به سوالی در زمینه صادرات صنایع دستی با توجه به فضای جدید پس از تحریم و پتانسیل موجود در کشور ما اظهار داشت: خوشبختانه اتفاقی که در یک سال اخیر در حوزه بازرگانی صنایع دستی افتاده است، وجود یک مدیر توانمند و باانگیزه با وجود کمبود امکانات در عرصه معاونت بازرگانی صنایع دستی است.

وی اضافه کرد: درباره کشورهای هدف، بر اساس مطالعه‌ای که داریم، امریکا بازار حداقل 100 میلیون نفری برای کالاهای صنایع دستی ایران دارد؛ همچنین چین بازار 250 میلیون نفری برای کالاهای صنایع دستی ایران دارد و در این کشور بیش از 250 میلیون نفر فرد متمول پولدار اهل تجملات داریم که اینها سرمایه‌های خوبی برای بهره‌برداری هستند.

رئیس مجمع ملی هنرمندان صنایع دستی ایران اضافه کرد: در اروپا عموماً بازار صنایع دستی ایران خیلی خوب است، چرا که اقبال عمومی از آن بسیار بالاست و در کشورهای منطقه مثل مصر، لبنان، عراق، امارات، قطر و کویت نیز ظرفیت‌های خوبی برای ارائه صنایع دستی ایران است و آنها استقبال می‌کنند، چون نیازشان را هم به واسطه‌ وابستگی‌های خوب فرهنگی که وجود دارد، می‌دانیم و ارتباطات خوبی در این زمینه وجود دارد، به طوری که همین الان هم صادرات به این کشورها انجام می‌شود، ولی مقدارشان کم است.

بختیاری ادامه داد: ما همه باید تلاش کنیم که در این زمینه به خوبی کار انجام و فضای تولید مناسب، عرضه و صادرات مناسب ایجاد شود؛ اگر این اتفاق افتاد بقیه مسائل حل خواهد شد و ارزآوری خوبی در این حوزه وجود دارد، چراکه اینها قبلا تجربه شده است.

وی اضافه کرد: صنایع دستی ما هم باکیفیت، هم با هویت و هم ماندگار است و علاقمندان زیادی دارد و چون باعشق خلق می‌شود، به راحتی جاذبه ایجاد و با مخاطبش ارتباط برقرار می‌کند؛ البته در این حوزه امکانات کم است و اگر فضا و امکانات داده شود و از بخش خصوصی حمایت صورت گیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

ارسال نظرات