رئیس مرکز منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ با مصوبه اخیر مجلس اجازه استفاده از نیروهای حق‌التدریس آزاد داده شد که براین اساس مربیان پیش‌دبستانی براساس نیاز و رشته برای جبران کمبود نیرو در بخش‌های مربوطه مورد استفاده قرارمی‌گیرند.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۸۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین سلیمی جهرمی در پاسخ به این پرسش که طبق مصوبه مجلس آموزش و پرورش باید از نیروهای پیش‌دبستانی به صورت حق‌التدریسی استفاده کند،‌ برای ساماندهی این موضوع و استفاده از نیروهای پیش‌دبستانی برای مهر 94 چه تدابیری اندیشیده‌اید؟‌اظهار داشت: برای اجرایی کردن این مصوبه مجلس باید کمیته ساماندهی تشکیل شود تا این موضوع در آن‌جا بررسی شود.

وی افزود:‌ مربیان پیش‌دبستانی طبق جنسیت و رشته بر اساس نیاز آموزش و پرورش در مناطق مختلف کشور به صورت حق‌التدریس مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ در گذشته اجازه استفاده از نیروهای حق‌التدریس آزاد را در آموزش‌ و پرورش نداشتیم که با مصوبه اخیر مجلس گروهی از افراد که سابقه خدمت در بخش پیش‌دبستانی را داشتند می‌توانند به عنوان حق‌التدریس در آموزش‌ و پرورش مورد استفاده قرار گیرند.

سلیمی جهرمی گفت:‌ جزییات کامل مصوبه مجلس در خصوص جذب نیروهای پیش‌دبستانی به صورت حق‌التدریس باید مشخص شود و آئین‌نامه مربوطه در این زمینه تدوین شود. طی سال‌های گذشته بخشی از کمبود نیروی آموزش و پرورش از طریق پرداخت حق‌التدریس جبران می‌شد که اکنون می‌توان برای جبران کمبود نیرو در دوره ابتدایی از مربیان پیش‌دبستانی استفاده کنیم.

 علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در خصوص استفاده از مربیان پیش‌دبستانی به صورت حق‌التدریسی عنوان کرد:‌ مصوبه مجلس درباره استخدام پیش‌دبستانی‌ها به طور طبیعی با توجه به توزیع منابع انسانی در آموزش و پرورش و نیاز این وزارتخانه نسبت به جنسیت و رشته نیروهای انسانی است.

وی افزود: مربیان پیش‌دبستانی‌ اگر قرار باشد در آموزش و پرورش استخدام شوند، باید در همان بخشی که قبلاً در آن حوزه تدریس می‌کردند، مشغول به فعالیت شوند.

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی‌ چهارشنبه 28 مرداد با تغییر دستور صحن علنی مجلس و رسیدگی با اولویت طرح ابلاغ یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را به تصویب رساندند.

وکلای ملت در جزئیات این طرح مقرر کردند یک تبصره به شرح زیر به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 15 مهر 1388 و اصلاحات بعدی آن الحاق شد.

براساس این تبصره وزارت آموزش و پرورش مکلف شد مربیان پیش‌دبستانی و نیروهای خریدخدمات آموزشی (گروه‌های تسریع‌شده با شرایط مندرج در تبصره 9) را که در اولویت استخدام قرار دارند، بدون رعایت ماده 8 قانون مذکور تا زمان اجرای قانون الحاق 2 تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش به صورت حق‌التدریسی به کار گیرند. طبق این مصوبه، مقرر شد بار مالی ناشی از این امر در حد سقف حق‌التدریس سالانه از محل حق‌التدریس کارکنان رسمی وزارت آموزش و پرورش تأمین شود.

وکلای ملت در این طرح مصوب کردند که این قانون از تاریخ اول مهر سال جاری لازم‌الاجراست.

ارسال نظرات