خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایي سیاست استقلال و دوری از مسائل سیاسی را مورد نظر خود قرار داده است به طوری که اگر قرار باشد جهت گیری کاری خود را با مسائل سیاسی توأم کنیم، وقتی برای خدمت به مردم نخواهیم داشت.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۷۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در آئین معارفه نخستین رئیس دادگستری شهر محمدیه در سالن جلسات شورای اسلامی شهر محمدیه، بیان داشت: رسالت کار دستگاه قضایی امری است که اکثر حاضران با آن آشنایی دارند البته دستگاه قضایی دستگاهی مقتدر و مستقل است و در عین تعامل از جدیت و استقلال لازم در امور مربوط به حوزه كاري خود برخوردار است.

وي ادامه داد: در این میان بدون مشارکت سایران و مساعدت مقامات، نمی توانیم وظایف و رسالت های خود را به سرانجام رسانیم، ما معتقدیم اگر می خواهیم ارتقاء کار بدهیم این ارتقاء بدون کمک مردم و مقامات مسئول محقق نمی شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه كرد: سیاست کاری دستگاه قضایی بارها و بارها از سوی رئیس محترم قوه قضائیه تبیین شده است، کار در دستگاه قضایی سخت است البته کار در این چارچوب سخت است و اگر نگوئیم برای دیگران انجامش محال است، ولی انجامش سخت و پرهزینه است.

وي عنوان كرد: دستگاه قضایی با 9 دستگاه زيرمجموعه پرحجم ترین، پر تنوع ترین و متنوع ترین خدمات را در قالب خدمات پرونده ای و نظارت، به مردم ارائه می دهد.

انصاري تصريح كرد: دستگاه قضایی دستگاهی با این حجم درخواست ها در آرمانی ترین شرایط هم واجد ضعف ها و نقایصی می تواند باشد از این رو طی سال های گذشته سیاست ما بهره مندی از مشارکت مردمی و مقامات برای تحقق هدف خدمت به مردم بوده تا مشکلات فرا روی مردم را برداریم چراکه هدف ما حل مرافعات مردم است.

وي اعلام كرد: در این میان دستگاه قضایي سیاست استقلال و دوری از مسائل سیاسی را مورد نظر خود قرار داده است به طوری که اگر قرار باشد جهت گیری کاری خود را با مسائل سیاسی توأم کنیم، وقتی برای خدمت به مردم نخواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: طی سه تا چهار سال گذشته دستگاه قضایی در عین آرامش، سطح سازمانی خود را ارتقاء داده است تا با روزآمدی بتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد که در این روند از همه مسئولان و مقامات و اقشار مختلف مردم به جهت همراهی شان تقدیر و تشکر دارم.

وي تأكيد كرد: شاید بتوان این ادعا را کرد که تحرّک تمام قد و نسبی ما در دستگاه قضا و زیرمجموعه هایمان نتیجه آرامشی است كه داریم و قطع یقین در روند رو به جلو کارها به این آرامش همچنان نیاز داریم به خصوص در پایان سال با چند انتخابات مواجه هستیم در نتیجه باید فضای عمومی را مساعد این شرایط فراهم کنیم.

انصاري توضيح داد: در حال حاضر ما از مشکلات محیطی و سازمانی خارج شده ایم ولی این به معنای پایان کار نیست ولی خدمت همان طور که مردم می خواهند با دقت و استحکام و اتقان لازمه استمرار می یابد و در این میان موضوع شکوفایی سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وي اظهارداشت: بایستی بپذیریم که برای ارتقای دامنه امنیت مردم، همه و همه باید تلاش کنیم، همه در دستگاه های مختلف تلاش کنند و قطع یقین تعامل خوب منجر به پیشبرد اهداف می شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: استان قزوین، استانی توسعه یافته نیست ولی استانی در حال توسعه است که ظرفیت های زیاد صنعت، کشاورزی، گردشگری و ... دارد و ما در دستگاه قضایی برای کمک کردن به ارتقای استان در این زمینه ها نیز خود را مصون از مشارکت نمی بینیم.

وي در خصوص روند تأسيس و تشكيل دادگستري محمديه بيان داشت: سال 90 دادگاه محمدیه افتتاح شد و در آن روز برای راه اندازی این دادگاه با سختی هایی روبرو بودیم به طوري كه بايد گفت كه با نداري شروع كرديم و بعد از مدتی به لحاظ گستردگی مراجعات تعداد شعب این دادگاه از دو شعبه به پنج شعبه افزایش یافت و امروز نیز شاهد آغاز بکار دادگستری محمدیه هستیم.

انصاري ادامه داد: راه اندازی دادگستری در محمدیه ارتباطی به شهرستان شدن یا نشدن این منطقه در تصميمات كشوري ندارد بلکه محمدیه با هیجانات پرونده ای روبرو و مستعد داشتن دادگستری بود در نتیجه نخستین دادگستری محمديه تأسيس شد که بعد از اجرای آئین دادرسی کیفری جدید، از سوی رئیس محترم قوه قضائیه نخستين حکم را دریافت کرده است.

وي تصريح كرد: انتظار ما این است در خصوص تفاهم برای تهاتر با شهرداری براي ساخت یک ساختمان دادگستری از سوی شهرداری محمدیه اقدامات لازم به سرعت آغاز شود تا طی یک سال آینده سال بهره برداری از این ساختمان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین يادآورشد: ما در تکاپوی فضایی مناسب برای احداث ساختمان دادسرای این شهر هستیم تا این فضا هم مناسب و هم متناسب با شأن کارکنان و ارباب رجوع دستگاه قضایی باشد.

 

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها