خبرهای داغ:
امام‌جمعه لامرد گفت: مذاکرات هسته‌ای و روند توافقات به هر سمتی که برود، راهبرد اقتصاد مقاومتی باید همچنان استمرار یابد.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۳۸
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر هاشمی‌شهیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن هفته دولت اظهار داشت: با توجه به خدمات‌رسانی وسیع دولت در طی چند دهه و نقش قوه مجریه در پیشبرد اهداف کلان کشور، هفته دولت هفته بسیار مهمی است.

خطیب جمعه لامرد افزود: جمهوری اسلامی به‌خوبی توانست شخصیت‌ها و دولتمردان خوب و خدمتگزاری را پرورش دهد که درگذشته بسیاری بر سر آرمان‌های انقلاب جان‌فشانی کردند و برخی دیگر نیز از عمر و خانواده خویش برای پیشرفت کشور گذشتند.

هاشمی‌شهیدی همچنین با بیان این‌که دستاوردهای هسته‌ای کشور حاصل فعالیت دانشمندان جوان کشور و پیگیری‌های چند دولت بود، یادآور شد: در مذاکرات هسته‌ای آمریکا و غربی‌ها با علم به جایگاه و اقتدار نظام جمهوری اسلامی حاضر شدند به‌گونه‌ای برابر پشت میز گفت‌وگو بنشینند.

وی خاطرنشان کرد: 37 سال است که ملت ما با همه فشارها کوتاه نیامده و توطئه‌ها را یکی بعد از دیگری به‌سلامت پشت سر گذاشته است.

به گفته وی، بیشتر فشارها به جمهوری اسلامی به خاطر این بوده است که رژیم صهیونیستی در منطقه ادامه حیات پیدا کند اما ما همان‌گونه که بارها گفته‌ایم همچنان بر این موضوع ایستاده‌ایم که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و باید نابود شود و از همین روست که دشمن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد که جبهه مقاومت را از بین ببرد.

امام‌جمعه لامرد در بخشی از خطبه‌ها با اشاره به برخی از مسائل اقتصادی کشور گفت: در مورد مسئله اقتصادی نباید منتظر نتیجه توافقات و مذاکرات ماند بلکه باید همان موضوع اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند استمرار یابد و از همین منظر چالش‌های اقتصادی مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد: این‌که بانک‌ها مملو از پول باشد اما در مقابل اقتصاد ضعیفی داشته باشیم مشکلی را حل نمی‌کند بلکه باید به تولیدات داخلی توجه ویژه صورت بگیرد.

هاشمی‌شهیدی با تأکید بر لزوم تکیه به توانمندی‌های نیروی انسانی بومی کشور، خطاب به اساتید دانشگاه بیان کرد: اساتید دانشگاه‌ها باید در موقع نمره دادن میزان علم و مهارت واقعی یک دانشجو را دقیق مدنظر داشته باشند چراکه مدرک به‌تنهایی برای فرد و جامعه سودی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها