امام جمعه اشکذر :یکی از دلایلی که قرآن کریم برای تشریع جهاد و دفاع ذکر کرده است حفظ مساجد و هرمکانی که در آن به بندگی خدا پرداخته می شود چون عبادت و بندگی خداست که انسان را از شر طاغوت نجات می دهد.
کد خبر: ۸۵۵۷۸۲۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، امام جمعه اشکذر در خطبه های این هفته نماز جمعه به یازده ذی القعده سالروز ولات حضرت رضا(ع) اشاره کرد و با ذکر حدیثی از آن امام همام گفت: امام رضا(ع) ایمان کامل را زمانی میدانست که سه خصلت در فرد مومن وجود داشته باشد که میتوان به تفکر در دین، تقدیر در امر زندگی و صبر در برابر مشکلات زندگی اشاره کرد اینها سه خصلت یک ایمان کامل است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا طالبیان در ادامه نیز به دهه کرامت اشاره کرد و گفت:روز ۲۳ذی القعده روز زیارتی امام رضا(ع) میباشد که اگر توفیق زیارت آن حضرت را پیدا کرد رحمت و پاداش بیشتری نصیب فرد می شود.

وی به ۳۰ مرداد روز مسجد اشاره کرد و گفت:در سال ۱۳۴۸ بود که رژیم نامشروع اسرائیل،در اقدامی مسجد الاقصی را به آتش کشید که به در خواست ایران این روز را روز مسجد نامیدند.

طالبیان مسجد را محل وحدت امت اسلام دانست و افزود: مسجد،امامزاده ها و یا هر جایی که به عبادت و ستایش خدا پرداخته میشود مورد محبوبیت اهل ایمان و شیعیان است ولی در مقابل دشمنان دین و حقیقت با این مکان ها کینه دیرینه دارند و مبغوض آنهاست لذا یکی از کار های همیشگی دشمنان اسلام این است که مردم را با این مکانها بیگانه و  غیر اشنا کنند.

امام جمعه اشکذر یکی از دلایلی که قرآن کریم برای تشریع جهاد و دفاع ذکر کرده است حفظ مساجد و هرمکانی که در آن به بندگی خدا پرداخته میشود چون عبادت و بندگی خداست که انسان را از شر طاغوت نجات می دهد.

وی در پایان گفت:یکی از راههای نفوذ دشمنان تخریب مساجد از راه های فیزیکی یا فرهنگی می باشد چون دشمنان به خوبی میدانند که مردم با رفتن در چنین مکان هایی است روحیه جهاد پیدا می کنند.

ارسال نظرات