امام جمعه موقت رشت گفت: هر ملتی که به آمریکا اعتماد کند زمین خواهد خورد، کودتای 28 مرداد سند مطمئنی بر بی اعتمادی به آمریکا است.
کد خبر: ۸۵۵۷۷۵۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رشت ضمن دعوت همگان به ترس از خدا و تقوای الهی اظهار کرد: ترس از خدا موجب عزت انسان ها می شود.

وی با اشاره به چرایی وحدت جامعه اسلامی و اهمیت وحدت از نگاه اسلام گفت: استکبار جهانی امروز با القاء این موضوع که ایران اسلامی بدنبال امپراطوری شیعی مذهب در جهان است بدنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است.

امام جمعه موقت رشت بر لزوم هوشیاری و بصیرت میان آحاد جامعه و مسئولین تاکید کرد و افزود: اگر می خواهیم بهترین الگو را بدست آوریم باید از سنت و روش پیامبر اسلام پیروی کنیم.

حجت الاسلام صدیق عربانی انگلیس را بزرگ ترین تفرقه‌افکن میان مسلمانان خواند و گفت: آمریکا شاگرد انگلیس در تفرقه‌افکنی است.

وی شعار «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» را برگرفته از نهضت اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد و یادآور شد: این شعار باید روش زندگانی ما، تا زمانی که زنده ایم باشد.

امام جمعه موقت رشت یهودیان و مشرکان را اصلی ترین دشمن مسلمانان دانست و افزود: اگر می‌خواهیم مدینه فاضله داشته باشیم باید از زندگی پیامبر (ص) و آل او الگوگیری کنیم.

حجت الاسلام صدیق عربانی در ادامه با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 32 گفت: هر ملتی که به آمریکا اعتماد کند زمین خواهد خورد، کودتای 28 مرداد سند مطمئنی بر بی اعتمادی به آمریکا است.

وی بر تلاش خصمانه رژیم آل سعود ضد ایران در منطقه را محکوم و بر ضرورت وحدت مسلمانان تاکید کرد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اول شهریور روز پزشک گفت: به پزشکان توصیه می کنم سوگندنامه بقراط را مطالعه بفرمایند و از مردم نیز درخواست دارم تا قدر پزشکانشان را بدانند.

حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: هفته دولت بهانه ای برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر است و کشو با تدبیر دولت دکتر روحانی، رو به رشد و پیشرفت است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: دشمن با توافق هسته‌ای بدنبال اختلاف در میان مسئولان و نفوذ در بین مردم است اما اعلام می‌کنیم آمریکا این آرزو را به گور می‌برد.

امام جمعه موقت رشت در پایان با اشاره به برداشت 95 درصدی برنج از شالیزارهای استان گفت: حدود 200 هکتار از مزارع گیلان دچار خشکسالی شده است لذا از استاندار و نمایندگان مجلس تقاضا داریم تا به خسارت های صورت گرفته به کشاورزان توجه ویژه ای داشته باشند.

 

ارسال نظرات