رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر اهمیت بعد آموزشی طرح «هر مسجد یک حقوقدان» گفت: مشاوره های رایگان حقوقی به شهروندان یزدی ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۷۴۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدرضا حبیبی ظهر دیروز در مراسم افتتاح طرح هر مسجد یک حقوقدان، با بیان اینکه یکی از اهداف و وظایف اصلی قوه قضائیه پیشگیری از جرم است، اظهار داشت: بالابردن دانش قضایی و حقوقی آحاد مختلف جامعه مهمترین راه کاهش جرائم و تشکیل پرونده‌های قضایی در استان یزد است.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به شلوغی بی‌مورد مراجع قضایی گفت: اگر مردم از حقوق قضایی خود آگاه باشند، اجازه هیچ‌گونه تعرضی به حقوق خود و دیگران را نمی‌دهند.

حبیبی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در راستای آگاه‌سازی حقوقی و قضایی مردم افزود: خوشبختانه استان یزد در راستای اطاعت فرمان مقام معظم رهبری، به همراهی سازمان بسیج حقوقدانان، استان پیشرو در جهت عملیاتی کردن ترویج و آگاه‌سازی دانش حقوقی و قضایی مردم در کشور است.

وی با اشاره به اهمیت آموزشی بودن طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان یزد تصریح کرد: دستگاه قضایی استان این طرح را با هدف ایجاد فضایی برای آموزش حقوقی و قضایی اقشار مختلف جامعه برنامه‌ریزی کرده و به هیچ عنوان قصد ندارد حوزه فعالیت دفاتر وکالت را در مساجد گسترش دهد.

وی تحقق حقوق شهروندی، حضور فعال و مستمر حقوقدانان در مساجد به عنوان پایگاه دینی و معنوی، آگاه‌سازی و آشنایی مردم نسبت به قوانین، مقررات و تکالیف شهروندی، کمک به بهداشت حقوقی جامعه و کاهش وسیع پرونده‌ها در مراجع قضایی و پیشگیری از وقوع جرم در استان را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به نقش پررنگ سازمان بسیج حقوقدانان در اجرای این طرح ادامه داد: واژه مسجد به عنوان مهمترین رکن جمعی در اسلام و واژه بسیج به عنوان خواستگاه ولایت و انقلاب، از دیگر ویژگی‌های برجسته این طرح در استان یزد است.

 

ارسال نظرات