خبرهای داغ:
رئیس مجمع مشورتی توسعه همدان مطرح کرد

ضرورت استفاده از تمام امکانات استان‌ها در راستای توسعه کشور

رئیس مجمع مشورتی توسعه همدان باید از تمامی امکانات استان‌ها در راستای توسعه استفاده شود بنابراین ارائه نظر مشورتی برای تصمیم‎سازی در دولت یکی دیگر از اهداف تشکیل مجمع بوده که باید اجرایی شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۶۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بهروز کارخانه در آئین افتتاح مجمع مشورتی توسعه استان همدان که با حضور مشاور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برگزار شد، با تاکید بر اینکه توسعه کشور بدون مشورت و استفاده از اندیشه همگان ممکن نیست، اظهار کرد: دولت به دنبال تک‌روی نبوده بنابراین مجمع مشورتی استان‌ها به منظور استفاده از ایده و افکار تمامی نخبگان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این مجمع باید در تحقق اهداف دولت موثر باشد، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد تصمیم بر آن شد تا از افکار تمامی افراد صاحب‌نظر، نخبگان و دلسوزان نظام برای توسعه کشور و استان‌ها استفاده شود.

کارخانه‌ای عنوان کرد: باید از تمامی امکانات استان‌ها در راستای توسعه استفاده شود بنابراین ارائه نظر مشورتی برای تصمیمسازی در دولت یکی دیگر از اهداف تشکیل مجمع بوده که باید اجرایی شود.

وی بیان کرد: بررسی امکانات بالقوه استان‌ها براساس سند آمایش سرزمین و به کارگیری این امکانات در راستای توسعه استان یکی از مهمترین اهداف تشکیل مجمع بوده است بنابراین مجمع به دنبال جمعآوری ایده، نظرات متخصصان و نخبگان و پالایش آنها برای ارائه به هیأت رئیسه و انجام ماموریت‌های ویژه است تا منجر به برنامه‌ها و طرح‌هایی شود که موجب توسعه استان‌ها شود.

وی افزود: این تصمیمات در برنامه ششم توسعه کشور و برنامه‌ریزیها دیگر موثر است به طوریکه اگر از این امکانات به درستی استفاده کنیم می‌توان تمامی طرح‌ها را به نتیجه مطلوب رساند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز گفت: تشکیل اینگونه مجمع‌ها فرصت و تهدید است؛ فرصت از این نظر که بسیاری از مسائلی که در استان و جامعه نیاز به مطرح شدن دارند اگر به آنها توجه شود می‌تواند اثرگذاری لازم برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی را رقم بزند

محمدابراهیم الهی‌تبار با اشاره به سازمان مدیریت برنامه‌ریزی اظهار کرد: نگرش به این سازمان این است که براساس دانش و تجربه کارشناسان امور کشور و استان‌ها را انجام می‌دهد بنابراین تعریف چنین مجمعی در استان‌ها در کنار سازمان مدیریت چه جایگاهی می‌تواند داشته باشد؟

وی افزود: وضعیت منابع مالی خوب نیست بنابراین به نظر من اگر چنین مجمعی تشکیل شود باید اصولی باشد و ظرفیت‌های عمومی جامعه باید مورد توجه قرار گیرد به طوریکه بسیاری از امور را با ایده و فکر خوب می‌توان در کشور اجرایی کرد.

وی ادامه داد: ماهیت و شکل کار این مجمع باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرد و پروژه‌هایی کارشناسی شده با توجه به محدودیت منابع مالی و درآمدی تعریف شود

الهی‌تبار تصریح کرد: تهدیدات موجود در زمینه مجمع مشورتی باید رفع شود تا بتوان به توسعه موردنظر رسید در غیر این صورت با مشکلات بسیاری مواجه می‌شویم که یکی از تهدیدات آن موازی‌کاری مجمع مشورتی و سازمان مدیریت است

امروز مجمع مشورتی توسعه استان همدان با حضور مشاور معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان، مدیران استانی و فعالان اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی همدان آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار