خبرهای داغ:
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کیفیت بخشی بدون اعتبارات کافی امکانپذیر نیست، گفت: نباید اجازه دهیم قطار توسعه این مدارس شاهد به ویژه در ابعاد کیفی از ریل اصلی خود خارج شود.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۴۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدحسین کفراشی در جمع مدیران مدارس شاهد و کارشناسان امور شاهد و ایثارگران شهرستان ها، نواحی و مناطق مختلف استان همدان با اشاره به راه انداری مدارس شاهد، تصریح کرد: این مدارس در راستای انقلاب فرهنگی شکل گرفته و مصداق بارز شجره طیبه هستند.

وی مدارس شاهد را مولود بسیار ارزشمند نظام جمهوری اسلامی خواند و تأکید کرد: این مدارس به عنوان نماد فرهنگ ایثار و شهادت برای همیشه ماندگار خواهند بود.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با راه‌اندازی مدارس شاهد در سال 65 گام مهمی برای حمایت از ایثارگران برداشته شد، افزود: نباید اجازه دهیم قطار توسعه این مدارس به ویژه در ابعاد کیفی از ریل اصلی خود خارج شود.
وی در ادامه با اشاره به سه وظیفه آموزشی، ترویجی و حمایتی در مدارس شاهد، گفت: حمایت از ایثارگران شاغل و بازنشسته از طریق قوانین مصوب در مجلس و یا مساعدتی صورت می گیرد و دربخش ترویجی نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محور برنامه‌ها است.
کفراشی با انتقاد از اجرایی نشدن برخی قوانین در خصوص حمایت از ایثارگران تصریح کرد: با اینکه قوانین خوبی تصویب شده است، اما نحوه اجرای آنها و اقدامات صورت گرفته در این زمینه قدری کمتر از انتظار بوده است.
وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت توجه بیش از پیش به فرزندان و خانواده های شهدا و تجلیل از افراد حضور یافته در جبهه، بیان کرد: کسی که حتی یک روز به جبهه رفته باشد، جامعه مدیون اوست.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اصلاح اساسنامه مدارس شاهد، گفت: در پذیرش دانش آموزان در این مدارس اولویت با فرزندان و بستگان ایثارگران است و در مرحله بعد دیگر اقشار مشخص شده نیز می توانند در این مدارس تحصیل کنند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه سجا که برای نخستین بار طراحی شده است، خاطرنشان کرد: با این کار علاوه بر تسهیل در روند ثبت نام دانش آموزان متقاضی، جامعه آماری شفاف و دقیقی تهیه می شود و می توان دیگر موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش و فعالیت های جانبی تحت پوشش را نیز از طریق آن پیگیری کرد.

کفراشی بحث کیفیت بخشی در مدارس شاهد را مهم خواند و با تأکید بر مهارت آموزی دانش آموزان این مدارس، افزود: ما باید تلاش کنیم دانش آموزان این مدارس با انگیزه بالا به تحصیلات خود ادامه دهند و پس از فارغ التحصیلی در جامعه به عنوان کارآفرین ایفای نقش کنند.
وی با بیان اینکه کیفیت بخشی بدون اعتبارات کافی امکانپذیر نیست، تصریح کرد: باید ردیف خاصی برای اعتبارات اداره امور شاهد و ایثارگران پیش بینی شود تا نگرانی های موجود در بحث اعتبارات و بودجه برطرف گردد.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اشاره ای به رتبه بندی مدارس شاهد داشت و با بیان این که مدارس موفق الگویی برای دیگر مدارس محسوب می شود، افزود: سایر مدارس می توانند با توجه به تجربه این مدارس نقاط ضعف و کاستی ها را بر طرف نمایند.
وی با بیان اینکه مدارس شاهد بعد از مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی رتبه سوم را دارند، تصریح کرد: موفقیت این مدارس و توسعه کمی و کیفی آنها در گرو حمایت های همه جانبه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات