خبرهای داغ:
رئیس مجلس شورای اسلامی در شیراز:
در زمینه حرم از قبل در جریان مسائل بوده‌ام و برای بافت فرسوده اطراف حرم باید راهکاری پیدا کرد و گسترش حرم به نحوی باشد که راه‌های دسترسی به آن آسان باشد.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۳۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس،  علی لاریجانی ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس که در سالن ولایت حرم مطهر احمدی و محمدی (ع) در حال برگزاری است، با بیان اینکه بزرگ‌نمایی نقاط ضعف برجام، برای کشور هیچ حاصلی در بر نخواهد داشت، گفت: مجلس برای بررسی بندبند برجام کمیسیون ویژه تشکیل داده است.

لاریجانی تصریح کرد: در شرایط کنونی کشور، هیچ کاری مهم‌تر از توسعه و خروج از شرایط بحران نداریم و موضوع هسته‌ای و توافق انجام‌شده فضا را برای این اقدام به‌خوبی تسهیل می‌کند.

وی یادآور شد: نظام تصمیم درستی در مورد مسئله هسته‌ای گرفت و در این مقطع این‌ یک تصمیم استراتژیک بود و موضوع هسته‌ای مسئله‌ای نبود که به‌ یک‌باره در مقابل نظام باشد و کشور در مقابل عمل انجام‌شده باشد بلکه مسیری که در این‌باره طی شد با یک درک درست از شرایط و تحقیق و بررسی‌های فراوان همراه بود.

لاریجانی بیان کرد: البته در این قضیه نظر‌هایی وجود دارد و من نیز در این حوزه شخص بی‌اطلاعی نیستم و از همین رهگذر نیز مجلس کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی بندبند سند برجام تشکیل داد و همین اتفاق نیز خواهد افتاد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تنوع نگاه به مسئله هسته‌ای گفت: چند نگاه در موضوع هسته‌ای وجود دارد یکی اینکه ما ذره‌بین به دست گرفته و در بنیاد این سند یک نقطه‌ضعفی پیدا کنیم و آن را بزرگ کرده و مردم را نسبت به آن نگران کنیم که برخی رسانه‌ها همین رفتار را دارند که به نظر من این رفتار و نگاه حاصلی برای کشور ندارد.

لاریجانی ادامه داد: نوع دیگری نیز می‌توانیم به مسئله هسته‌ای نگاه کنیم و آن هم این است که بیاییم با برنامه‌ریزی و بلنداندیشی ببینیم چطور می‌توانیم از مسئله هسته‌ای و سند برجام حداکثر استفاده را برای رسیدن به اهدافمان ببریم.

دسترسی مردم به حرم‌های مطهر تسهیل شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهر شیراز مأمن پرورش علمای بزرگ از جمله حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع عالیقدر جهان تشیع و آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب و آیت‌الله ایمانی از نمایندگان مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری است.

لاریجانی در مورد نمایندگان استان فارس گفت: نمایندگان این استان افرادی فهیم و پرتحرک هستند که تمام درگیری ذهنی‌شان حل مشکلات استان است و استاندار جدید نیز به این مسائل اهتمام دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره حرم احمد‌بن‌موسی(ع) و توسعه آن گفت: در زمینه حرم از قبل در جریان مسائل بوده‌ام و برای بافت فرسوده اطراف حرم باید راهکاری پیدا کرد و گسترش حرم به نحوی باشد که راه‌های دسترسی به آن آسان باشد.

لاریجانی با بیان اینکه شکل توسعه حرم‌ها در ایران به شکل دایره‌ای است، افزود: این شیوه گسترش برای دسترسی مردم مشکل ایجاد می‌کند و باید به گونه‌ای باشد که همه بتوانند به حرم‌های مطهر اهل بیت دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حرم حضرت علی (ع) از عرض گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: این شیوه دسترسی را آسان کرده و در ایران نیز امکان توسعه به این شیوه وجود دارد.

وی همچنین بیان کرد: سفر امروز به شیراز فرصتی خواهد بود که از نزدیک با مدیران اجرایی استان فارس گفت‌وگو و وضعیت پروژه‌های عمرانی، صنعتی و دیگر مسائل این استان را بررسی کنیم.

وی افزود: در این سفر بررسی خواهیم کرد که چه میزان اجرای قانون بودجه در این استان توفیق داشته است.

لاریجانی ادامه داد: ما در حال تدوین برنامه ششم هستیم، از این رو باید ارزیابی دقیقی از نیازهای داخلی این استان داشته باشیم؛ البته بعضی از نکات توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان فارس در مجلس مطرح شده و بقیه این نکات نیز در سفر امروز ما بررسی می‌شود.

به گزارش فارس، لاریجانی قرار است عصر امروز در جمع کاروان‌هایی که با از شهرستان‌های استان فارس پیاده به زیارت حضرت احمدابن‌موسی (ع) و دیگر امامزادگان مکرم شیراز مشرف شده‌اند، سخنرانی داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها