خبرهای داغ:
«اردوهای جهادی و هجرت3»/3

صادقی: حضور 50 هزار نفر در اردوهای جهادی در استان همدان

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان گفت: در سال جاری ۵۰ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی دانشجویی، دانش‌آموزی، محلات و... سازماندهی شده‌اند که به ۵۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۳۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
حضور 50 هزار نفر در اردوهای جهادی در استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، شهرام صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع اردوهای جهادی با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: فعالیت بسیج سازندگی در سه بخش اردوهای جهادی و خدمات‌رسانی، اقتصاد مقاومتی و عمرانی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت اردوهای جهادی در چندین قشر افزود: یکی از این عرصه‌ها بسیج دانشجویی است که امسال 4 هزار دانشجو در قالب 66 گروه جهادی از دانشگاه بوعلی، آزاد، صنعتی، علوم پزشکی، علمی کاربردی همدان و... به روستاها و مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان بیان داشت: از اثرات اردوهای جهادی دانشجویی می‌توان به کاهش هزینه‌ها اشاره کرد که با پروژه‌های عمرانی با حداقل هزینه‌ها اجرایی می‌شود.

*خودسازی از اهداف اصلی اردوهای جهادی است

وی با بیان اینکه از اهداف اصلی اردوهای جهادی خودسازی است، گفت: خدمات‌رسانی به محرومان و نیازمندان، برنامه‌های فرهنگی و مدیریتی اثرگذار، مشارکت، کادرسازی و... از جمله برنامه‌هایی است که در راستای این هدف انجام می‌گیرد.

صادقی عنوان کرد: ساخت خانه عالم، تعمیر و ساخت خانه نیازمندان، ارائه خدمات پزشکی و درمانی، آموزش مهارت‌های شغلی، مشاوره و... از جمله اقدامات و خدماتی است که جهادگران با حضور در مناطق محروم انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشتی ادامه داد: امسال 50 گروه پزشکی در استان همدان برای ارائه خدمات به مناطق محروم و روستاها اعزام شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان تصریح کرد: امسال گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران نیز با 180 نفر بمدت 15 روز به استان اعزام شده بودند که در 20 روستای کبودراهنگ فعالیت داشتند.

وی با اشاره به ویزیت رایگان 200 نفر در طول روز توسط این گروه جهادی افزود: ارائه خدمات دندانپزشکی، زنان و زایمان، خدمات آزمایشگاهی و... از جمله اقدامات این گروه بود که کار بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای در سطح استان صورت گرفت.

*فعالیت 2200 نفر در اردوهای جهادی یک روزه محلات

صادقی ابراز داشت: از دیگر برنامه‌های اردوهای جهادی امسال اعزام گروه‌های جهادی اقشار است که بسیج اصناف کشور، بسیج ورزشکاران کشور و ... در قالب اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام شده و خدمات ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر نیز در قالب اردوهای یک روزه از پایگاه‌های بسیج و محلات شرکت کرده‌اند که حضور خواهران در این زمینه بسیار پررنگ بوده که بیشتر در زمینه فرهنگی و آموزشی فعالیت داشته‌اند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان با بیان اینکه حضور طلاب و روحانیون نیز در اردوهای جهادی چشمگیر است، عنوان کرد: عرصه دیگر اردوهای جهادی طرح هجرت3 دانش‌آموزی است که ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در قالب 40 گروه جهادی به ۷۰ مدرسه اعزام شده‌اند.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان نیز در طرح هجرت3 در زمینه مرمت، زیباسازی، دیوارنویسی، نقاشی ساختمان مدارس و... فعالیت دارند.

* 16 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار استان همدان در حوزه اقتصاد مقاومتی

صادقی با اشاره به فعالیت 960 نفر در قالب 8 گروه جهادی خواهران و ۳۲ گروه جهادی برادران در بخش محلات یادآور شد: اردوهای جهادی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه محرومیت‌زدایی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیز از دیگر عرصه‌های فعالیت بسیج سازندگی است، گفت: در سال جاری اعتبار استان همدان در این راستا 16 میلیارد و 700 میلیون تومان است که از طریق بانک مهر اقتصاد با نرخ بهره ۱۶درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان بیان داشت: سازمان بسیج سازندگی در تمام مراحل به متقاضیان کمک می‌کند و مشاوره می‌دهد و در پایان نیز با توجه به عقد قرارداد با چند تعاونی به فروش محصولات تولیدی کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون محصولات تولیدی از قبیل عسل وقارچ به کشور عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر کرده‌ایم، ادامه داد: کمک به بحث ازدواج، وام‌های اشتغالزایی و مهاجرت معکوس و ترغیب روستائیان به بازگشت نیز از دیگر اقداماتی است که در برنامه داریم.

*معرفی 222 طرح برای دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی به بانک 

صادقی با بیان اینکه طی 4 ماه نخست امسال 2 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی واگذار شده است، افزود: تاکنون 4 میلیارد و 56 میلیون تومان در قالب 222 طرح به بانک عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به اعزام سه گروه جهادی مهندسین کشاورزی، صنعتی و عمرانی به مناطق محروم ادامه داد: مهندسین کشاورزی آموزش رایگان کشاورزان را در قالب «بسیج همگام با کشاورز» دارند و در بخش صنعت نیز مهندسین با اعزام به کارخانجات و کارگاه‌های صنعتی بحث مشاوره، عارضه‌یابی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی را در دستور کار دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان خاطرنشان کرد: در بخش عمرانی نیز مهندسین عمران در زمینه ساخت اماکن و پروژه‌های عمرانی به ارائه مشاوره می‌پردازند که معماری اسلامی-ایرانی را در برنامه دارند و در مناطق محروم نیز به ساخت مساجد، خانه عالم و... کمک می‌کنند.

* پیش‌بینی 3 هزار نفر اشتغالزایی در سال جاری

وی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار واحد تولیدی به همت بسیج سازندگی در عرصه‌های مختلف کشاورزی در استان همدان ایجاد شد، گفت: در این راستا 2 هزار نفر اشتغالزایی در سال 93 داشتیم که پیش‌بینی می‌شود امسال نیز 3 هزار نفر ایجاد اشتغال داشته باشیم.

صادقی عنوان کرد: علاوه بر عرصه‌هایی از قبیل کشاورزی، پرورش قارچ، زنبورداری، کشت زعفران، پرورش طیور و بوقلمون امسال عرصه صنایع تبدیلی را نیز داریم که 11 عرصه از جمله بسته‌بندی، ترسیجات، شوریجات، خشک کردن، پودر کردن، اسانس‌گیری و... در این زمینه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 287 نفر از خواهران و ۴۵۸ نفر از برادران در عرصه‌های مختلف آموزش دیده‌اند، گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که در این زمینه با فنی و حرفه‌ی استان داریم تمام آموزش‌ها به صورت رایگان است و شرکت‌کنندگان فقط هزینه آزمون و صدور گواهینامه را پرداخت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان یادآور شد: سقف ارائه تسهیلات به متقاضیان نیز از 5 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان است که با شرایط ساده پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: ایجاد مرکز گوهرتراشی و پرورش آبزیان نیز از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی استان همدان است که در دستورکار بوده و اجرایی می‌شود.

*افتتاح 3 خانه بهداشت در هفته دولت امسال

صادقی با اشاره به بخش عمرانی که از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی است، گفت: پروژه‌های عمرانی نیز با توجه به محدودیت اعتبارات بیشتر از طریق کمک‌های مردمی، منابع داخلی و کمک خیرین انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مناسب‌سازی 15 باب خانه افراد نیازمند و ساخت و بازسازی 4 باب مسجد و 2 خانه عالم، ساماندهی مزار شهدا و 4 مورد تعمیر و بازسازی مدارس در مناطق محروم از جمله اقدامات انجام شده در بخش عمرانی بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به احداث 3 باب خانه بهداشت در سطح استان که در هفته دولت امسال بازسازی می‌شود، بیان داشت: در مجموع ۵۰ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی دانشجویی، دانش‌آموزی، محلات و... سازماندهی شده‌اند که به ۵۰۰ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهند.

وی در پایان با بیان اینکه اردوهای جهادی دانشجویی و دانش‌موزی در تابستان برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود، گفت: در طول سال نیز اردوهای جهادی پایگاه‌ها و محلات و... را داریم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
آخرین اخبار