خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع)همدان از اعزام بیش از 30هزار نفر به‌صورت سازمان‌یافته از استان همدان طی امسال به اردوهای راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۷۶۲۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، روح‌الله عروجی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع راهیان نور با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار داشت: هفته گذشته شاهد حضور شهدا و استقبال بی‌نظیر مردم از آنان در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور نیز راه دیگر حضور در محفل شهداست، افزود: هفت استان کشور از قبیل هرمزگان، بوشهر، خوزستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی رزمگاه‌هایی بودند که عملیات‌های بزرگ و سرنوشت‌سازی در دوران دفاع مقدس در آنها اتفاق افتاد و امروز شهادت‌گاه‌ها و زیارت‌گاه‌های شهدا در آنها واقع شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه راهیان نور مورد تأیید مقام معظم رهبری است، گفت: ایشان نیز 7 بار در این زیارتگاه‌ها حضور یافته‌اند.

*شهدا مختص هیچ قشر و خطی نیستند/شهدا به جهان اسلام تعلق دارند

وی ادامه داد: راهیان نور جزو منافع ملی کشور است چراکه شهدا مختص هیچ قشر و خطی نبوده و به جهان اسلام تعلق دارند.

عروجی با اشاره به الگوبرداری دیگر کشورها از نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با استکبار ابراز داشت: امروز نیز در هر گوشه‌ای از دنیا که جبهه مقاومت فعال است به برکت انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه جوانانی که به راهیان نور می‌روند احیاء می‌شوند، افزود: راهیان نور حرکت بزرگی است که با هدف آشنایی نوجوانان و جوانان با روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت و هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان داشت: از سال 89 تاکنون راهیان نور پذیرای بیش از 22 میلیون نفر از ملت شهیدپرور ایران اسلامی در جنوب و غرب کشور بوده است.

*بیش از 200 هزار همدانی بصورت سازمان یافته از مناطق عملیاتی بازدید کرده‌اند

به گفته وی بیش از 200 هزار نفر نیز از سال 89 تاکنون از اقشار مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، فرهنگیان و... از استان همدان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شده‌اند.

عروجی یادآور شد: از یکم اردیبهشت ماه سال 93 تا یک اردیبهشت ماه امسال 30 هزار نفر به صورت سازماندهی شده از استان همدان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند که از این میزان 20 هزار نفر از دانش‌آموزان، 3 هزار نفر از دانشجویان و 7 هزار نفر نیز از بسیج مسجد و محلات، اصناف، کارمندان و دیگر اقشار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی امسال نیز اعزام بیش از 30 هزار نفر از استان همدان به اردوهای راهیان نور است، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون بیش از 415 نفر از دانشجویان به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شده‌اند که مرحله دوم اعزام‌ها نیز از 28 مرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه عموم مردم از هر قشری می‌توانند در اردوهای راهیان نور شرکت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر خادم در سطح کشور داریم که ثبت‌نام کرده‌اند و در اردوها، به صورت رایگان به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه پیک اعزام به اردوهای راهیان نور در فصل تابستان و پائیز و ایام عید است، ادامه داد: امسال نیز 20 هزار دانش‌آموز و دانشجو از استان همدان به این اردوها اعزام می‌شوند که اولین مرحله اعزام دانش‌آموزان 11 مهر ماه امسال همزمان با سراسر کشور از باغ موزه همدان انجام می‌شود.

عروجی با اشاره به تأثیر اردوهای راهیان نور در روحیه فردی و اجتماعی شرکت‌کنندگان به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان بیان داشت: با توجه به برگزاری جلسات توجیهی مختلف برای افراد شرکت‌کننده و اولیا آنها فضاسازی و آمادگی لازم برای حضور در مناطق عملیاتی در روحیه دانش‌آموزان و دانشجویان ایجاد شده و آنان ارتباط عمیقی با شهدا و فضای معنوی مناطق عملیاتی می‌گیرند.

*شهدا مبلغان خاموشند/راهیان نور افراد را در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه می‌کند

به گفته وی حضور راویان و برگزاری نمایش رزمی نیز باعث تأثیرگذاری بیشتر اردوهای راهیان نور بر روحیه افراد می‌شود، به طوری که می‌توان گفت 60 درصد تأثیرگذاری این اردوها به برنامه نمایش رزمی آن برمی‌گردد که حال و هوای دوران دفاع مقدس و رزمندگان را تداعی می‌کند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به تحقیقات و آسیب‌شناسی صورت گرفته در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور تأکید کرد: طی تحقیقات صورت گرفته این حرکت ارزشمند افراد را در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه کرده و باعث ارتقای معنویت در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه از امامزادگان به عنوان مبلغان خاموش نام برده می‌شود، گفت: شهدا نیز مبلغان خاموشی هستند و شرکت‌کنندگان در راهیان نور با لمس مناطق عملیاتی از نزدیک و زیارت یادمان‌های شهدا با آنها ارتباط معنوی و درونی برقرار می‌کنند و تأثیر می‌پذیرند.

عروجی عنوان کرد: هر ساله جشنواره‌ای با عنوان «ره‌آوردسرزمین نور» نیز در کشور برگزار می‌شود که شرکت کنندگان در راهیان نور آثار خود از قبیل عکس، مقاله، دلنوشته‌ و... را به این جشنواره ارسال می‌کنند و از برترین‌های آنها تقدیر می‌شود.

وی در پایان ابراز داشت: سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در اهواز اردوگاه شهید مسعودیان را با ظرفیت اسکان یک هزار و 200 نفر و زائرسرایی در اردوگاه شهید باکری در خرمشهر با ظرفیت اسکان 800 نفر دارد که در طول سال پذیرای زائران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات