خبرهای داغ:
اولین دوره تربیت وتعالی ناحیه ای سپاه امام صادق(ع) شهرستان آبیک برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۵۷۵۰۲
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان آبیک حجت الاسلام والمسلمین شرافتی استاد اخلاق حوزه علمیه ضمن تبریک دهه کرامت در مجمع تربیت تعالی ناحیه ای بیان نمود: امر به معروف و نهی از منکر بهترین توفیقی بود که خداوند نصیب امت اسلامی کرده است در حالی که درادوار گذشته نیز وجود داشته است.

این استاد حوزه تصریح نمود: امربه معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و فرق واجب کفایی با عینی در این است که واجب عینی را خود فرد باید بجا بیاورد مانند نماز یومیه که بر تک تک ما واجب است اما واجب کفایی مانند دفن میت بر همه ابتدا واجب است اما اگر یک سری افراد آن کار را انجام دهند از گردن بقیه ساقط است.

وی در تبیین واژه معروف و منکر افزود: چرا کار خیر را می گویند معروف و کار شر را می گویند منکر؟ بدلیل اینکه کار خیر متناسب با فطرت انسان است و با آن آشنایی دارد لذا به آن میگویند معروف و کار شر با فطرت انسان نمی سازد زیرا به آن میگویند منکر.

حجت الاسلام شرافتی در خاتمه مراتب امر به معروف را اینگونه تشریح نمود: مراتب امر به معروف و نهی ازمنکر در مرحله اول انزجار قلبی مرحله دوم مؤعظه زبانی و در مرحله سوم مرحله برخورد به دستور رهبرحکومت اسلامی وبه حاکم شهر می باشد.

 

7001/پ20/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها