خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان:

امروز کشور نیازمند اقتصاد دانش بنیان است/ شتاب علمی همچنان وجود دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه شتاب علمی همچنان وجود دارد، گفت: درحال حاضرکشور نیاز به اقتصاد دانش بنیان دارد چراکه زیر ساخت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اقتصاد دانش بنیان است.
کد خبر: ۸۵۵۷۴۲۰
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سعید جامه بزرگی امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه این دانشگاه در زمینی به وسعت ۱۴۰ هکتار ساخته شده است، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از نظر کیفیت و کمیت از دانشگاه های برتر کشور است.

وی با اشاره به اینکهدانشگاه آزاد واحد همدان بعد از دانشگاه بوعلی سینا، به لحاظ کیفی در جایگاه دوم قرار دارد، اظهارداشت: نیروهای متخصص و جوان به خصوص در بخش اساتید و همچنین دانشجویان مهمترین عناصر موفقیت این دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تاکیدکرد: این دانشگاه در دو سال گذشته در زمینه تحصیلات تکمیلی که از نیازهای روز کشور است رشد خوبی داشته و نیازهای استان همدان و همچنین نیازهای استان های همجوار را پوشش داده است.

وی یادآور شد: با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۶۱ در کشور و در سال ۶۶ در همدان از خروج نیروهای جوانان و مهاجرت به خارج از کشور برای ادامه تحصیل و همچنین بروز مشکلات روحی و روانی جلوگیری شد.

جامه بزرگی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند کشور نیاز به جنبش نرم افزاری دارد و باید موتورمحرک پژوهش کشور را تقویت کنیم، گفت: در این راستا دانشگاهها به تحصیلات تکمیلیرو آوردند و براساس برنامه پنج ساله ای که برای خود هدفگذاری کردیم به مقام های برتر در زمینه رشد علمی رسیدیم.

وی با بیان اینکه شتاب علمی همچنان وجود دارد، افزود: درحال حاضرکشور نیاز به اقتصاد دانش بنیان دارد چرا که زیر ساخت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور اقتصاد دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، اظهارداشت: با توجه به نیروهای متخصصی که از سطح کاردانی تا دکترا تربیت شده اند می توان با تکیه بر منابعی که در کشور وجود دارد موادی را تولید کرد که مورد نیاز کشور و حتی خارج از کشور باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رسالت دانشگاه آزاد اسلامی به سمتی می رود که خود را به سطح دانشگاه های نسل سوم برساند، بیان کرد: خوشبختانه در این زمینه موفقیت های خوبی به دست آمده است.

جامه بزرگی در ادامه به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار و ۹۶۰ نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: همچنین این دانشگاه ۲۳۴ نفر عضو هیئت علمی و ۳۰۰ نفر کارمند دارد.

وی تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد واحد همدان را بیش از ۴۳ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: در این دانشگاه ۱۶۴ رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا دکترا ارائه می شود و یکی از افتخارات رشد مطلوب این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتراست.

وی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با تاکید براینکه دانشگاه آزاد واحد همدان چهار دانشکده مصوب شامل علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و هنر معماری دارد، یادآورشد:همچنین اقدامات لازم به منظور تقویت دانشکده زبان خارجه نیز انجام شده اما هنوز آغاز به کارنکرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۶۷۳ مقاله(آی اس آی) و (اس کوپس) توسط این واحد دانشگاهی ارائه شده است تعداد مقاله های علمی پژوهشی این دانشگاه را ۵۸۰ مقاله اعلام کرد.

جامه بزرگی با بیان اینکه ۳۶ طرح برون دانشگاهی و ۲۷۶ طرح درون دانشگاهی توسط این دانشگاه خاتمه یافته است، عنوان کرد: همچنین ۱۸۶ طرح تحقیقاتی نیز در دانشگاه آزاد واحد همدان در حال اجراست.

وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه مجهز به ۵۳ آزمایشگاه، ۶۶ کارگاه آموزشی، ۲۳۰کلاس و فضای آموزشی مجهز به ویدیو پروژکتور و ۳۰ کارگاه کامپیوتر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان میزان فضای پژوهشی و تحقیقاتی این دانشگاه را 5 هزار و ۶۷۵ مترمربع اعلام کرد و گفت: ساختمان مجزایی نیز برای آزمایشگاه تحقیقاتی تاسیس شده است.

وی از افتتاح موزه مردم شناسی این دانشگاه در آینده نزدیک با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبرداد و افزود: این موزه یکی از افتخارات فرهنگی و ماندگار این دانشگاه در کشور است.

جامه بزرگی تعداد کتاب های موجود در کتابخانه های دانشگاه آزاد واحد همدان را حدود ۱۱۳ هزار جلد اعلام کرد و اظهارداشت: در سال جاری این دانشگاه موفق به دسترسی رایگان به یکسری از بانک های اطلاعاتی جهانی شده است که با برقراری این ارتباط دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند آخرین مقالات و کتاب ها را در اختیار داشته باشند.

وی همچنین از برگزاری ۲۸ همایش ملی و بین المللی توسط دانشگاه آزاد واحد همدان خبرداد و بیان کرد: همچنین ۸۱ نفر از اعضای هیئت علمی این دانشگاه موفق به حضور در کنفرانس های بین المللی خارج از کشورشده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان همچننین تالیف ۵۸ جلد کتاب در این واحد دانشگاهی را یکی دیگر از افتخارات دانشگاه آزاد واحد همدان عنوان کرد و گفت: این کتابها به عنوان کتاب های برتر معرفی شده اند و هم اکنون در سایر دانشگاه های آزاد و دولتی تدریس می شوند.

وی در ادامه از راه اندازی مرکز رشد این دانشگاه خبرداد و افزود: در این زمینه فعالیت های خوبی آغاز شده و در حال ارتباط گیری با صنعت و بازار کشور است و دانشگاه آزاد بخشی از هزینه های طرح هایی را که از توجیه اقتصادی خوبی برخوردارباشند تامین می کند و در صورتی که بازار را احاطه کند با مبدع آن شریک می شود.

جامه بزرگی ۱۵۴ هزار متر مربع فضای سبز و محوطه، سلف سرویس ۲هزار نفره، ۲۳ هزار و ۲۴۶ متر مربع خوابگاه، یک هزارو ۸۵۰ مترمربع آمفی تئاتر را از دیگر امکانات این دانشگاه برشمرد.

وی  در ادامه با اشاره به اینکه این دانشگاه مجهز به ۲۵ هزارو ۵۷۹ متر مربع فضای ورزشی است، یادآورشد: این میزان فضای ورزشی پتانسیل خوبی برای برگزاری مسابقات ورزشی و جذب توریسم ورزشی و فرهنگی ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان از احداث یک باب ساختمان جدید با مساحت 5 هزار و ۲۰۰ مترمربع خبرداد و با بیان اینکه این ساختمان به زودی به بهره برداری خواهد رسید، گفت : این ساختمان به منظور توسعه رشته های جدید شامل پزشکی، دندانپزشکی و پیراپزشکی ساخته شده و امیدواریم با دریافت مجوز این رشته ها از وزارت علوم بسیاری از نیازهای کشور مرتفع شود.

وی در ادامه از راه اندازی مرکز (آیلتس) خبرداد و افزود: آزمون های (آیلتس) در سطح تخصصی، علمی و عمومی در این مرکز برگزار خواهد شد و علاوه بر متقاضیان استان همدان متقاضیان دانشگاه های استان های همجوار نیز می توانند در آزمون های این مرکز شرکت کنند.

جامعه بزرگی، یادآورشد: سه دوره نخست این آزمون با همکاری موسساتی از استرالیا انجام خواهد شد و مدرک آن نیز درسراسر دنیا معتبر است.

وی در ادامه ار افتتاح سه طرح دانش بنیان در دانشگاه آزاد واحد همدان خبرداد و با بیان اینکه این طرح های از پایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد استخراج شده است، بیان کرد: این طرح ها شامل تولید نانو پودر مس و نانو پودر نیکل است که برای اولین بار در کشور تولید می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تاکید کرد: با تولید این مواد می توانیم نیاز بسیاری از صنایع متالوژی و روان کننده هایی همچون گریس را فراهم کرده و با تولید این مواد نیاز کشور به واردات متوقف می شود.

وی همچنین به افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: سال گذشته باوجود اعلام وزارت علوم و مجلس مبنی بر افزایش ۲۵ درصدی شهریه دانشگاه ها، شهریه ها فقط ۱۵ درصد افزایش یافت.

جامه بزرگی با بیان اینکه هزینه دانشگاه های خودگردان باید توسط دانشجو پرداخت شود و این میزان با افزایش تورم سالانه افزایش می یابد، اظهارداشت: پارسال ورزات علوم و مجلس اعلام کردند که دانشگاه ها می توانند ۲۵ درصد شهریه خود را افزایش دهند اما، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان فقط ۱۵درصد میزان شهریه های خود را افزایش داد.

وی  با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد واحد همدان سه سال افزایش شهریه نداشته است، افزود: این در حالیست که میزان تورم کشور بالای ۳۰ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان ادامه داد: امسال با توجه به اینکه افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد ابلاغ شده دانشگاه آزاد واحد همدان فقط شهریه متغیرخود را ۱۵ درصد افزایش داده و شهریه ثابت هیچ گونه افزایشی ندارد.

وی با بیان اشاره به اینکه سالانه ۴۰ میلیارد تومان شهریه به حساب دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان واریز می شود، یادآورشد: این میزان درآمد در راستای تامین زیر ساخت های دانشگاه و خدمات رسانی به دانشجویان و حقوق اساتید هزینه می شود.

جامه بزرگی با بیان اینکه حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در کشور جایگاه مطلوبی دارد و استان همدان نیز از این قضیه مستثنی نیست، گفت: کشور ایران بعد از بحث مدبرانه مقام معظم رهبری در زمینه جنبش نرم افزای و نهضت تولید علم رو به جلو حرکت کرده و اکنون در جایگاه ۱۴ دنیا قرار دارد که براساس برنامه ریزی ها باید به رتبه ۱۰ برسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه نزدیک به دو سال است که مرکز رشد واحد های فناور شهید احمدی روشن افتتاح شده و این مهم زمینه ساز ورود ایده ها و افکار دانش بنیان شده است، گفت: در این راستا گام های بزرگی به لحاظ تخصیص منابع و جذب ایده ها و افکار برداشته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات