خبرهای داغ:
سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه فضای مجازی بهترین ابزار برای کار فرهنگی است، گفت: فضای مجازی فقط نیازمند مدیریت راهبردی است.
کد خبر: ۸۵۵۷۴۰۵
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین نوش‌آبادی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: اعتقاد داریم رسانه‌ها رگ حیاتی جامعه هستند.

‌سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: همانگونه که رگ خون را در همه اجزای بدن به صورت سالم و درست ارسال می‌کند، رسانه‌ها نیز اخبار درست و صحیح را به همه افراد جامه منتقل می‌کنند.

وی به نقش حساس و حیاتی رسانه‌ها در جامعه اشاره و تأکید کرد: اگر رسانه‌ها کارکرد خوبی داشته باشند، چرخه فرهنگ و اقتصاد به خوبی حرکت می‌کند و چنانچه ضعفی در رسانه‌ها رخ دهد تعامل مردم و دولت دچار نقصان می‌شود.

نوش‌آبادی تصریح کرد: ما معتقدیم هر چقدر با جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای تعامل صورت گیرد رابطه رسانه و حاکمیت تقویت می‌شود.

وی افزود: اگر بگوییم خبرنگاران موتور محرکه جامعه و تنظیم کننده قوای کشور هستند به گزاف نگفته‌ایم و این نشان از نقش بی‌بدیل این حرفه در جامعه است.

معاون وزیر ارشاد تصریح کرد: جمهوری اسلامی مبتنی بر اصول و مبانی قرآنی و دینی است و از خواست مردم ریشه گرفته است از این رو می‌توان از رسانه‌ها به خوبی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها را تهدید می‌دانند و این در حالیست که رسانه‌ها فرصت هستند، تصریح کرد: البته خبرنگاران باید به مبانی و اصول اخلاق حرفه‌ای و رسالت مطبوعاتی توجه کنند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئله فروش‌نرفتن برخی از روزنامه‌ها در شهرستان‌ها اشاره و تاکید کرد: همانگونه که در ارشاد برنامه‌ای برای خرید کتاب داریم اگر این طرح در مطبوعات نیز وارد شود و شورایی برای حمایت از مطبوعات و رونق دادن این صنعت در جامعه شکل بگیرد کمکی به روزنامه‌داران می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که در ارشاد بودجه‌ای برای حمایت از روزنامه‌داران نداریم ولی می‌توان با جذب بودجه‌های متفرقه این مشکل را حل کرد.

نوش‌آبادی با بیان اینکه حمایت از مطبوعات محلی و استانی اولویت ارشاد است، گفت: بسیاری از اولویت‌ها که در یارانه‌ها، بیمه سلامت به سمت مطبوعات استان‌ها قرار گرفته است و در پرداخت یارانه مطبوعات اولویت را به استان‌ها داده‌ایم.

وی عنوان کرد: حضور جشنواره‌های تئاتر و فیلم کودک و نوجوان که به صورت ملی در همدان برگزار می‌شود نشان از ظرفیت قابل توجه اجرایی در استان همدان است.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره قانون سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاری نیز گفت: هرکسی که در چرخه تولید خبر قرار بگیرد مشمول قانون سخت بودن شغل خبرنگاری در بیمه تامین اجتماعی می‌شود.

وی افزود: یارانه‌هایی که به روزنامه‌ها داده می‌شود کفاف خرج روزنامه‌ها را نمی‌دهد و این یارانه تنها به عنوان یک کمک و به نوعی نشان از حمایت ارشاد از روزنامه‌ها است.

نوش آبادی به بیمه خبرنگاران نیز اشاره و تاکید کرد: در سال گذشته مبلغ 20 میلیارد تومان برای بیمه خبرنگاران به رسانه‌ها پرداخت شده است.

وی درباره ورود خبرنگار BBC و برخی از خبرنگاران خارجی به کشور گفت: ورود خبرنگاران خارجی به کشور براساس تعریف قانون صورت می‌گیرد و آنها در مناسبت‌های خاص و نمازهای جامعه صورت می‌گیرد و قبل از ورود در جلسه‌ای متشکل از اطلاعات، ارشاد و امور خارجه و با هماهنگی‌های نیروی انتظامی وارد کشور می‌شوند.

معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم در دوره پس از تحریم آثار مثبت در حوزه فرهنگ و رسانه پیش از پیش صورت بگیرد و رونق کسب و کار در رسانه‌ها پیش آید.

وی درباره فضای مجازی نیز گفت: باید فضای مجازی را به صورت محتوایی هدایت کنیم زیرا فضای مجازی بهترین ابزار برای کار فرهنگی هستند و فقط نیازمند مدیریت راهبردی است، باید به جای برخورد سلبی، برخوردهای ایجابی جایگزین شود.

نوش آبادی بیان کرد: اداره ارشاد سیستمی را برقرار کرد تا همه خبرنگاران از سهمیه بیمه برخوردار شوند پس فعالان عرصه رسانه توسط مدیران و خبرنگاران آزاد نیز با دریافت معرفی نامه از اداره ارشاد استان خود به صورت آزاد خود را بیمه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات