خبرهای داغ:
معاون وزیر علوم:

سرعت علم در ایران ۱۱ برابر میانگین سرعت رشد جهانی است/ سرعت رشد علمی نباید کاهش یابد

معاون وزیر علوم،تحقیقات وفناوری و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه سرعت علم در کشور در سال های اخیر ۱۱ برابر میانگین سرعت رشد جهانی بود، گفت: این سرعت رشد علمی نباید ثابت شود و یا کاهش بیابد.
کد خبر: ۸۵۵۷۴۰۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ابراهیم خدایی امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیاد های بین المللی دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار داشت: این دوره از المپیاد بین المللی شامل شانزدهمین المپیاد ریاضی، هشتمین المپیاد شیمی و دومین المپیاد آمار است.

وی با بیان اینکه شهر تاریخی همدان جایگاه دانشمندان بزرگ همچون ابوعلی سینا و شاعران فرهیخته ای مانند باباطاهر است، افزود: همدان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران است و علاوه بر اینکه شهر پیشرو در تمدن، تاریخ و فرهنگ است از حیث علم و دانشگاه نیز پیشرو است.

معاون وزیر علوم با اشاره به تعداد ۶۳ نفر دانشجوی شرکت کننده در سه رشته المپیادی، ادامه داد: در این بین ۱۷ نفر از ایران و ۴۶ نفر از هشت کشور خارجی با هم به رقابت پرداختند.

خدایی با اشاره به وجود چند سیاست در وزارت علوم، تاکید کرد: دانشگاه های کشور با مرز بین المللی شدن و بین المللی رفتار کردن فاصله دارند.

وی با تاکید براینکه دانشگاه های کشور باید بخصوص برای دوره های تحقیقی آماده شوند، افزود: دانشگاه ها باید هم از لحاظ نرم افزاری و هم سخت افزاری آماده شوند تا به جامعه بین المللی بپیوندند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه دانشگاه ها نباید به این حد از رشد و توسعه بسنده کنند، گفت: نباید سرعت رشد و توسعه علمی کشور کاهش یابد.

خدایی با اشاره به اینکه سرعت علم در کشور در سال های اخیر ۱۱ برابر میانگین سرعت رشد جهانی بود، افزود: این سرعت رشد علمی نباید ثابت شود و یا کاهش بیابد.

وی با اشاره به سیاست دیگر سازمان سنجش در حوزه پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی عنوان کرد: بحث جداسازی سنجش و پذیرش در سازمان سنجش ضروری است تا این سازمان تبدیل به سازمان تخصصی سنجش شده و وارد موضوع پذیرش نشود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: دانشگاه های کشور باید به رشد و بالندگی علمی برسند تا همانند سایر دانشگاه های دنیا پذیرش دانشجو را خود برعهده گیرند.

خدایی با اشاره به موضوع تکرار و اعتباربخشی به آزمون ها به عنوان سیاست دیگر درحال پیگیری این سازمان، گفت: در آزمون دکترای سال ۹۵ این سیاست ها اعمال شده به نحوی که پذیرش دانشجو به دانشگاه واگذار شده و دوبار در سال اعتبار آزمون داده شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات